Borta bra men hemma bäst!!

Nu är vi äntligen hemma... vi landade vid 14 tiden idag, så morgonen har varit riktigt lång... men de är skönt att vara hemma. Vi har hämtat Quila, och handlat lite, så att vi llarar kvällen... :) Vi hade längtat så mycket efter svensk mat, så att det första vi gjorde var "mackisar" och falukorv till middag :D det satt riktigt fint i kistan, efter en vecka med grekisk sallad och tsatziki!! Nu ska vi krypa upp i soffan och se en film och bara njuta att vara hemma!! :) En vecka kvar på semestern nu... sen är det dags att börja slita igen!!
veckan kommer att fyllas med lite blandade aktiviteter, ska försöka träffa alla vänner, som man inte sett på länge. Och på torsdag är begravningen för min far. Mamma, syrran och antagligen också brorsan följer med. de känns skönt att ha dem som stöd där, då jag inte haft nån kontakt med släkten på pappas sida...
Men det är långt till torsdag!! Så det är bara att försöka att inte tänka på det förrän det är dags!!

Vi hööööörs!!

Grekland, dag 7... med livet som insats

Sista dagen… efter den lugna strand-dagen igår kände vi oss sugna på att hitta på något igen. Vi hade funderingar på att dra med Vasilis ut på havet igen, Putte var sugen på att segla och jag var som vanligt nöjd bara jag fick sol!! J Så på morgonen gjorde vi oss i ordning för segling, vädret var lovande, med blå himmel, men ändå bra vind. Men när vi kom ner till hamnen, ch satte oss på caféet mittemot hans båt, såg det inte längre så lovande ut. Han hade inte fått tag i några som ville följa med  (och han vill ha minst 4 pers för att gå ut), och trots att vi avvaktade till de andra utflyktsbåtarna hade gett sig av, så verkade intresset lågt. Vi funderade då på om vi skulle satsa på att ta 11.30 båten till samma strand som dagen innan, för en heldag där. Men  så kom Vasilis med ett bra förslag… han hade sin moppe stående precis intill caféet där vi satt, så han sa att om han tar den, och vi hyr  en, så kan vi dra Skopelos runt, så att vi får se mer än bara östra sidan.  Vi nappade och snart var moppen hyrd… där satt vi och guppade fram på de otroligt dåliga vägarna, med en otroligt dålig moppe, som knappt gick framåt när man gasade, och med en alldeles förstor hjälm på huvudet.
Shit va läskigt det var!!!  I grekland vill jag lova att det inte finns några som helst regler för hur man kör. Rätt ut i korsningar, omkörningar i kurvor. Helt galet… ett tag satt jag nästan och skrek där bak (jag kunde inte hyra en egen moppe, eftersom jag saknar körkort, men normalt vett behöver man tydligen inte ha för att få köra). Men efter ett tag vande man sig… vi susade fram, jäklar vilken natur, upp för berg.. nästan up till toppen på vissa, för att sedan ta en brandt 0ch kringelkrokig väg ner igen… upp och ner som en jäkla jojjo!! Första stoppet gjorde vi på stranden ”Kastani”, även kallas ”Mamma mia-stranden”. Större delen av mamma mia filmen spelades nämligen in där. Otroligt fin, men där stannade vi inte länge, för solen gassade och de fanns ingen skugga, och strandbaren hade blåst omkull.. haha. Så vi drog vidare till stranden intill - Milia.. en lång och otroligt fin sandstrand, med klargrönt vatten, och en mysig strandbar. Efter att ha badat, solat och slappat lite på Milia, körde vi nån halvtimme österut igen. Till ”mamma mia-kyrkan”, kyrkan där de i filmen gifter sig. Det var 200 trappsteg upp dit och brandt som bara den. Höjdskräck var inte att rekommendera! Vem som helst hade nog fått en liten känning av svindel där!! Och nedanför bara klippblock och öppet hav.  Men väldigt vackert!! Efter turen upp och ner till kyrkan, så ville vasilis åka vidare och visa mer  av Skopelos, men vi var helt slut, så vi bestämde oss för att åka tillbaka till skpelos stad, lämna tillbaka moppen och lägga oss vid poolen de sista timmarna. Det var skönt att komma tillbaka, turen var längre och mer ansträngande än jag trodde, och jag hade suttit bak på moppen i bra bikini, så kroppen hade tagit åt sig mycket sol under dagen. Ett dopp i den svalkande poolen var välkommet!!

Efter lite avkoppling så gick vi tillbaka till hotellrummet, duschade och gjorde oss klara för den sista kvällens middag. Vi kände att det var dags att börja vända tillbaka dygnet, och äta middag så tidigt som kl 18 idag (senaste dagarna har vi ätit mellan 21-23, vilket man juh inte är van vid hemma). Vi sa att vi skulle äta en riktig pangmiddag som avslutning på veckan,  men riktigt så blev inte fallet.  Till förrätt tog jag in ”Zucchini balls”, som var en riktigt positiv upplevelse, hur goda som helst! Och Putte tog in ”dolmades”. Tur att de var ganska mättande, för huvudrätten,  ”Pork Fillet, Grilled” imponerade inte alls, torrt och segt kött, med halvsmakande pommes till. Men de slank ner…

Efter  middagen så gick vi äntligen och gjorde mitt porträtt.. de tog tid och man kände sig lkite halvdum, stt sitta där som en apa i bur, med alla som gick förbi, elller stannade och tittade. Vissa med uppskattande blickar, medan andra inte alls verkade nöjda med konstnärens avbildning av mej…
Jag såg ju ingenting medans han målade, eftersom staffliet stod framför mej, så man var nådigt nyfiken. Resultatet blev bra… först var jag inte helt nöjd, för jag ser jäkligt korthårig ut. (jag haade håret uppsatt i en hästsvans, som han inte fick med på bilden), men när jag andra gången  tittade på den, så framhävden den faktiskt mej. Det är kul att ha gjort ett sånt porträtt, och ett fint minne.
Det jag är mest nöjd med på bilden är mitt halsband med guldkors, som jag fick av mamma i namnsdagspresent, kvällen innan vi åkte. Jag blev så otroligt glad över det, och att få ha det på ett porträtt som jag alltid kommer spara, känns bra. För den dagen, mamma inte finns längre, så kommer halsbandet föralltid att vara ett av de finaste och mest betydelsefulla minnen jag har.
Jag har världens bästa mamma!!!! <3

Moppen vi hyrde, med de snygga hjälmarna.. haha

Så jäääla schnygga!!! hahahaha

Fin utsikt och fina stränder på östra sidan av Skopelos

"Kastani" - mamma mia stranden

"Milia" där vi stannde och solade och badade en stund

Chillar i solstolen...

vår käre vän Vasilis :)

"Mamma mia" - kyrkan

berget som kyrkan låg på, med sina 200 trappsteg upp över havet...

Första trappsteget, påväg upp...

Utsikten uppifrån... svindel-varning!!

Jag tände ett ljus för pappa uppe i kyrkan!! Det var välidgt speciellt och fint!

Trappan när man kom upp till kyrkan.. :) väldigt fin!

Kyrkan igen

Utsikt över hela Skopelos stad från bergen, påväg hem från dagens långa moppetur!! :)

Här får jag mitt porträtt ritat av konstnären! :)

Och här är det slutliga resultatet...!! :)

Grekland, dag 6...

Idag har vi haft en lugn och skön dag på stranden. Vi tog 10 båten imorse, ut till samma strand som  vi besökte i söndags. Den ligger ca 4 km härifrån, men med ”Rally Harry” tar det bara 10 min dit. Vi tyckte att de kan va skönt med en heldag på stranden efter så många båtturer de senaste dagarna.  Vid halv 11 låg vi redan och glassade i varsin strandbädd. Solat, badat, snorklat och ätit en god grekisk sallad. Skön dag. Båten tillbaka gick kl 6, och när vi kom i hamn igen, så satt Vasilis på caféet intill. Vi satte oss där och snackade lite skit, och han bjöd på glass, som serverades i sjukt fina glass-glas. Det var formade precis som en våffla, som vi beställer kul-glass i hemma i Sverige. Jag blev så kär i dem, så jag funderar helt seriöst på om jag ska gå och fråga om jag får köpa 2 st. Men då måste jag smyga iväg utan Putte, annars kommer han skämmas ihjäl.  =P haha
Middagen blir nog på en restaurang nere vid hamnen ikväll igen, är så sugen på deras Ceasarsallad, som de serverar där. Har inte provat den än, men den ser riktigt god ut!!
Planerar också att gå förbi farbrorn som sitter där hela kvällarna och gör porträtt och karikatyrer. Man får sätta sig på stolen framför honom, så gör han det man önskar. Det vore ett sjukt kul minne att ha med sig hem. Men först måste jag se vad de kostar, och sen måste jag bestämma mej för om jag vill ha ett porträtt eller en karikatyr. Kan va kul att ha på olika sätt!!

Nu ska jag gå och dränka min kropp i ”after sun”, de behövs efter dagen vill jag lova!!

"Rally-Harry" himself...

Putte börjar tycka att hettan är nåågot för mycket =P

Den smarriga glassen vi åt, i de sjuuukt fina glasen... :D
hade verkligen velat ha sånna, men vågade aldrig fråga!!

Den elaka fiskmåsen "Ove" som sprang omkring och bet folk...
Schas Ove, schas!!!

Grekland, dag 5...

Idag har vi varit ute på ännu en båttur, en heldag runt ”Marine Park” och Alonissos, genom Dolphin of Skiathos. De som sköter turismen och guiderna här på Skopelos.
Båten gick redan klockan 8.45. Något sena kom vi skyndandes dit, med morgonkaffet och smörgåsarna i högsta hugg. Det var väl en 20-25 pers som var med på båten. Ett par svenskar faktiskt… och de har vi inte träffat många av hittills. Men Putte gjorde såklart bort sig när en tjej började prata med honom. Hon hade nån lite annorlunda dialekt, så Putte frågade om hon var från Norge (för de lät faktiskt så), hon verkade bli lite stött och svarade att hon var från Sverige.
Sen tog det ända till hemresan innan det paret pratade med oss igen. Haha!!
Redan från resans start hade jag min givna plats… längst fram på en liten trä-yta, som ändå inte var till någon nytta, annat än perfekt för mej att ligga å njuta av solen på. Där låg jag sen hela resan, mellan varje stopp, för när vi stannade så var jag såklart inte sen med att hoppa i det härligt svalkande vattnet. Jag hade en himla tur som hade hittat min plats där fram, för när jag låg där på mage och kikade ner på de svallande vågorna, dök plötsligt två delfiner upp. De simmade kors och tvärs (jäklar va snabba dom är) innan de svängde av och lekte vidare någon annanstans. Även idag hann jag filma en kort snutt på dem. Det pirrade verkligen till i magen när man såg dem. Jag blev lika uppspelt som ett litet barn. Verkligen så häftigt! Just att veta att det är vi människor som är gäster i deras hem, att de är vilda och lever i sin helt naturliga miljö. Inte i fångenskap,
styrda av människor.
För som Paki, båtens kapten och guide, inte var sen med att påpeka, så är ”Marine Park” inte på något sätt ett zoo, det är ett naturreservat, där djuren lever ett helt fritt och lyckligt liv. Ytan är enorm och består av säkert 8-9 öar, och dess vatten runtomkring. Så att få chansen att se delfinerna, var verkligen en lycklig stund. Paki har berättat mycket om de olika öarnas historia, och efter ett par badstopp vid olika vikar, så var det dags att åka till ön längst ut i ”Marine Park”, där vi skulle gå till ”the monastery”, ett relativt nybyggt, eller rättare sagt ombyggt, kloster som låg väldigt högt upp på berget. Vägen dit var bara lösa bitar av gammalt tegel, och smågrus plus en extremt brant och smal trappa. Benen fick sig en rejäl törn vill jag lova!! Putte hade mer problem på nervägen. Han förbannade gruset, sina flip-flops, han som byggde klostret så högt upp, och jag vet inte allt!! Haha. Jag hade inga problem ner, trots att även jag hade flippisar. När jag en stund senare tittar bakåt för att se hur det går för honom, så har han tagit sällskap med tant Agda, 75, ungefär. Näe, okeij, inte riktigt, men en äldre dam, som också tyckte vägen ner var hemsk. Så de ojade sig tillsammans, hela vägen ner till båten.  De bjöds på god lunch och härliga badstunder. Så dagen var riktigt bra. Vi är nöjda, och idag har solbrännan äntligen börjat ta sig lite. Fram tills idag, har jag känt mej lika blek som när jag kom. Nu är de bara 2 dar kvar, så vi får hoppas att de räcker för att bygga på färgen lite mer J Väl hemkomna, drog vi till hotellet, duschade, och sen knallade vi ner på stan direkt igen, för en middag. Klockar var väl runt 9, så vi tänkte att vi skulle ta den där ölen vi lovat Vasilis, innan middagen. Kvällen slutade precis där den började, och inte med en öl… utan snarare med 5-6 öl, 3 drinkar, och en jäkla massa historier från både Vasilis, och hans svenske vän – doktor Yorgos. Trots att  middagen uteblev, slutade kvällen ändå bra. Vid halv 2, var jag så trött (och full) att jag knappt orkade hålla ögonen öppna. Men på väg hem, fick jag tillslut min gigantiska pannkaka, med choklad på, som jag tjatat om hela veckan. Men den var så maffig och söt att jag bara fick i mej halva.
Putte tog en gyros… med ketchup?!?!  Usch! Eller "cetsup" som de stavar det i grekland.. hahahah! :D

blev lite frusen efter en blåsig dag på havet...         vid patitiri hittade vi en jätterolig souvenir...!!

kortspelande, handgjorda gubbar av snäckor!!

Kapten Paki, berättar om blue cave och dess historia...

'
Bästa platsen i sooolen! :D

Inuti det fantastiska klostret, högt uppe på ön.

Utsikten från berget, där klostret låg.. en bra bit upp med andra ord...

Putte och "tant Agda" påväg ner igen...

Grekland, dag 4...

Idag var ”dagen D” för puttes del. Dagen han har sett mest fram emot. Men jag var också förväntansfull, det ska jag inte sticka under stolen med.  Men inte så mycket för seglingen, utan mest för att få en heldag i solen på en båt som glider fram över havet, och hoppet om att få se vilda delfiner.  Vasilis var på gott humör imorse när vi kom, och resan verkade bli av. Ett annat par var redan ombord på segelbåten. Det var från Kreta men var, liksom vi, på semester i Skopelos.
Kan tänka mej att de är ungefär som vi svenskar som åker till Gotland.  Vid 10.30 lämnar vi hamnen och glider ut på öppet hav. Jag tar plats längst fram, för att lapa i mej solen som bjuds.
Vi hinner knappt runt ön innan Valiris upptäcker att fartyget kassandra, har hittat delfinerna. Vi styr ditåt, och efter en stunds letande dyker en upp… mitt framför båten glider den fram strax under vattenytan, jag kan knappt tro att det är sant. Vilda delfiner... så otroligt nära, och så otroligt vackra!! Fenan, glider ovanför vattenytan..  och den simmar från sida till sida framför båten. Fantastiskt!!
Jag fångar en del av det på film, men jag blev så uppspelt av hela händelsen att jag nästan glömde sikta kameran mot delfinen.  =P Men de är struntsamma, bilderna finns på min näthinna, och det är minnen jag alltid kommer bära med mej.  Vi seglar vidare, putte och den andra killen Niko hjälper vasilis med seglingen, medan jag och Dimitria, tar det lite lugnare på ”soldäck”. Snart styr vi in mot en strand, som är helt folktom, det ligger 2-3 båtar och flyter, strax utanför och vi får hoppa i det klargröna vattnet från båten. Snorkel på!! Sen snorklar vi om omkring där i strax över en timme. Det var säkert 4-5 meter ner till botten, men det var ändå fascinerande att titta på fiskarnas liv, nere vid havsbotten genom cyklop-glaset.  När alla känner sig nöjda, och har tagit sig upp på båten igen, bjuder Valiris på hembränt från Grekland. Shit va illa de smakade, det brände i halsen, och var inte  de man helst behövde efter en halv dag i stekande solsken. Men man vill inte vara oartig…
Vi tar oss till ön Alonissos huvudstad Patitera för en lunch i skuggan. Jag äter en läcker tonfisksallad, och det som inte går ner, smyger jag ner till en mager liten kisse som sitter å väntar under bordet.
han fick sig ett riktigt skrovmål! J
Sedan tog vi en härlig segeltur på de öppna havet igen, jag tog plats på däck, och somnade där i solen, en välbehövlig tupplur. Tills jag hör vasilis säga ”se delfinerna”. Jag hoppar upp, och ser efter en stund delfinernas lek, långt borta… vi försökte locka dem till oss, men utan resultat.
Så vi seglar hemåt igen…
När vi kommit iland, känns det tråkigt att bara gå hem till hotellet, eftersom solen fortfarande sken. Så vi gick till poolen, och badade nån timme där. Avslappnande och mysigt efter en lång dag.

Nu har putte sovit en stund, och det är dags för middag! J  Sen ska vi dricka en öl eller två med Valiris,  som ett bra avslut på dagen!

Vasilis segelbåt                                                      Stranden vi stnnade till vid och badade

Puss min älskling!!

"Blue cave" såg inte så mycket ut för världen när man först såg den.. men när man väl kom in, så insåg man att piratskeppen lätt fick plats där inne... helt enormt, med ett vatten lika blått som himlen själv!

Putte styr segelbåten...

Vasilis är något mer van, och styr istället med fötterna!! Mina fötter dinglar istället ut över havet, och vilar sig en stund.. ;)

Min utsikt från segelbåten                              "Den gröne mannen" ser vi på bergsväggen... :)

Här snorklas det för fullt!

"Varning alla känsliga tittare" haha... ;)

Min fina <3

Grekland, dag 3...

Klockan ringer 08.30. Förväntansfulla för dagen, gör vi oss i ordning, för en dag på segelbåten.
Vi knallar ner till hamnen för att äta en ordentlig frukost där. Snart kommer Vasilis, (mannen som äger segelbåten) gående mot oss och ser bekymrad ut. Vädret är halvdåligt, och han har inte fått tag på de andra två som hade anmält sig till seglingen. Och han går inte ut, om det inte är minst 4 man på båten. =/ Såklart blev vi besvikna. Men han tipsade om att den större båten som ligger intill hans i hamnen, precis har sänkt sitt pris, ner till 10 euro, för ett heldagstrip, med stopp på bland annat blue cave och en fin strand för lite bad. I och med att vädret var så dåligt (det var grå himmel och väldigt blåsigt), så insåg vi att drog vi inte ut med den, så skulle vi ligga på hotellrummet hela dagen, så vi nappade.  När båten ska lämna hamnen, händer det något. Efter en kort stund står 6 av båtens besättningsmän framme i fören och tittar neråt i vattnet, och skriker på varandra. De hissar ankarna upp och ner hela tiden. Vi förstår ganska fort att de två gigantiska ankarna, har trasslat in sig i varandra, och de får inte upp dem. 1 ½ timme tog det för dem att lyckas rätta till misstaget, genom att, med hjälp av vinkelslip, kapa det ena ankaret.  Men snart var vi iväg, nästan 2 timmar försenade. Vi satt längst fram, och de blåste bra där, Putte ville gå in, men jag envisades med att sitta kvar, och tyckte att han kunde vira handduken om sig, om det nu var så kallt. Haha.
Första stoppet vi gjorde, var på badstranden, den låg ganska skyddat in i en liten vik. Vattnet var så grönt och klart att man såg säkert 3-4 meter ner till botten. Vi slängde av oss allt vi hade, på med snorklarna och ner i vattnet. Sen låg vi där i strax över en timme, vi gick inte upp förrän det var dags att gå på båten igen. Det var så sjuukt kul att snorkla, de tyckte vi båda två. Vi tittade på fiskar, och reven, plockade stenar m.m. Närmare in mot land fanns de mycket småfisk, som var helt orädda för människor. Stod man stilla en stund så var de framme och bet på fötterna, och de gav sig inte förrän man sprungit upp på land eller simmat ut på djupare vatten. Haha J
När båten gick igen, så var nästa stopp ”blue cave”, som är en enorm grotta, rätt in i berget, där vattnet är klarblått. Det var ett tillhåll för piraterna, som gömde sina skepp där inne, för att sedan gå till anfall. Trots att båten vi åkte med var väldigt stor, så var kaptenen ändå så snäll att han faktiskt körde in fören av båten in i grottan. Hur coolt som helst!!

Sedan gick båten vidare, förbi ”Marine Park” som är ett djurskyddsområde, för bl.a. delfiner och sälar. Tydligen är delfiner det vanligaste att se, och de hade vi verkligen sett fram emot. Men vid det här laget, så regnade det så mycket at de inte längre gick att vara på däck. Så det tappade lite av sin charm, och inga delfiner såg vi heller =/
Men vi är ändå nöjda med dagstrippen, dels för att vi inte hade haft något bättre för oss. Och dels för att vi fick se blue cave, och för att vi fick upp ögonen för hur kul det är att snorkla.
När vi klev av båten, bjöd Vasilis in oss på sin segelbåt för en öl, så vi satt där och surrade med honom nån timme eller två, och planerade att istället ta turen med honom dagen efter, på måndagen.  Sedan hem till hotellet för en dusch, och sen vart det middag nere i hamnen på en jättemysig restaurang där man nästan satt ute på gatan, där alla människor gick.
Servicen var grym, och maten jättegod!!

Vi fick sällskap av en liten valp vid middagsbordet...        En av butikerna vi gick in i... jättefina båt-tavlor

Putte bredvid en modell av världens längsta basket-spelare...
haha han ser så liten ut!! :D

Grekland, dag 2...

Kvällen innan, vid hamnen, låg det massor av båtar inne, som gjorde reklam för sina turer till de olika öarna runtomkring Skopelos.  Jag fastnade för två saker, jag vill se delfiner, och jag vill se den gamla piratgrottan ”blue cave”, putte fastnade mest för segelbåten. Så vi bestämde oss för att vi fick välja varsin dagsutflykt. J Men på söndagen var vi lite sent ute, så istället blev det en liten båt, som tog oss 4 km bort, till en vacker stenstrand, med klargrönt vatten, och inte särskilt mycket människor.
Men vi hade inte direkt förväntat oss den åkturen som vi bjöds på, på väg dit.
”Rally Harry”, som vi numera kallar honom, drog gasen i botten, och den lilla båten, riktigt flög fram över havet. Jäklar vad de gick!! Haha, vattnet yrde och vindrutetorkaren på båten tog i för fulla muggar, som om den skulle hjälpa!!! Innan jag var orolig att jag skulle bli sjösjuk, men här pirrade det bara ordentligt i magen vill jag lova!! Efter en heldag på den mysiga stranden så åkte vi med Rally Harry tillbaka till hamnen, dock i något lugnare tempo av någon anledning, tråkigt! L
Vi åt middag runt 6, och sen tog vi en runda i alla småbutiker längs hamngatan. Jag hittade en supersöt rosa klocka som jag ville ha. Men den fick vänta, de kan juh finnas billigare nån annanstans. =P Köpte mej dock ett par flipflops, och så köpte jag å Putte varsitt set med cyklop och snorkel.
Innan vi knallade hemåt igen, så stannade vi till och pratade med mannen som  ägde segelbåten Putte så gärna ville åka ut med. Efter en rätt hackig diskussion på engelska, så visade det sig att han pratade svenska. Han hade bott och jobbat i Sverige i 17 år. Så eftersom detta underlättande konversationen betydligt, blev den också en aning längre. Han var väldigt trevlig, och vi bestämde oss för att åka med på hans tur dagen efter, om vädret höll i sig. Det blev en hyffsat tidig kväll, som avslutades med lite yatzy på balkongen.

Puttes lammgryta                                           Trött efter en lång och solig dag

Rally-Harry´s båt....                                                   Den lilla stranden han tog oss till

Stora fiiiskar i hamnen                                                   Samma strand

Putte schteeeker i solen                                           Utsikten från våran balkong... :)

Restaurangen vi åt på :)

Grekland, lördag, ankomstdag...

Planet lämnar Arlanda 06.00 lördag morgon. Det är ett litet plan, med plats för 150 passagerare.
Sätena är för pygméer, men strax efter start så lyckas både jag och Putte somna i våra stolar, som vi inte ens fått bredvid varandra. =/ Vi sover oss igenom i stort sett hela flygresan, som tar ca 3 h och 20 min. Vi landar 10.30 på Skiathos flygplats, därifrån tar vi transferbussen till hamnen, där vi blir avsläppta för egen färd vidare till grannön Skopelos (även kallad ”mamma mia-ön”).
Båten ska gå 12.25, men är något försenad. Vi trodde de skulle gå snabbt att bli fraktade till Skopelos, men de tog lite drygt en timme, vilket gjorde mej något sjösjuk. Det var en stor båt, men man kunde inte sitta på däck. L  På Skopelos har inte Airtours  (flygbolaget vi reste med)  någon reseguide. Det har istället tagit hjälp av något annat bolag, med endast engelsktalande guider. Vid hamnen kom en tjej, Anouk, och hämtade oss och körde oss till hotellet som bara låg ca 5 minuter därifrån.  Vi hamnade på ”Dimitrios” ett lägenhetshotell, utan varken reception eller pool. Men bredvid fanns ett annat hotell där vi iaf fick utnyttja poolen, så efter att vi packat upp och bytt om, så knallade vi över och la oss vid poolen ett par timmar. Trots sömn på planet och vid poolen så var vi riktigt trötta, men vi tog oss ändå ner mot hamnen för att hitta en lämplig restaurang att äta på.
Väl hemma igen var det läggdags!!

behövlig semester... grekland, here we come!

Vilken dag det var igår!! drog iväg till Tyresö, för att möta upp brorsorna och tömma pappas lägenhet på hemmet.
Det var riktigt tungt när jag kom in där, se hans täcke på sängen, som han bara föst av sig när han skulle gå upp, soffan han satt i och tittade på tv, askoppen med fimparna i. det blev så påtagligt att han faktiskt bott där och man kunde lukten av honom. et fick mig att rysa i hela kroppen, som om han vore där!
Men mellan tårarna och mitt i allt de jobbiga, så fick vi oss iaf ett gott skratt, för nått av de första man såg när man kom in i lägenheten, var en tavla.. som visade sig vara den enda tavlan han hade... det var en bild på honom själv på en äng. Haha, så söt!! Egot, var de inget fel på hos gubben!! =)

Hittade många fina minnen, hans klocka, halsbandet mamma gav honom för många år sen, hans älskade munspel och mycket annat, det var vid de tillfällena det blev som jobbigast... men de var skönt att ändå kunna visa sina känslor och bara gråta när de kom.

Smycket som papa fick av mamma                                              Munspelet
Pappas båt

Jag trodde inte att jag skulle kunna känna mej så avslappnad i brorsornas sällskap, med tanke på att vi tidigare inte haft särskillt bra kontakt, men de känns ändå helt naturligt, som om de har en liten "beskydda lilla-syster-känsla".
Det känns bra riktigt bra, och jag hoppas att den här kontakten håller i sig bättre nu!
Jag fick också träffa Tomas (den ena brorsan) barn och fru för första gången igår.
Så söta barn!! Casper och Nicole... och sen har vi Mattes son Victor, också hur gullig som helst.
Han blev så glad när jag skulle äta middag hos dom, och kom och kramade om mej.
Vill verkligen hålla kvar den här kontakten med dem, även när allt kring pappa och begravningen är över. De är ändå mitt kött och blod!

Gud va jag grät när jag kom hem igår.. då släppte alla känslor efter den långa dagen.
packade upp lite saker jag fått med mej hem av pappa, som hans mocka-jacka som han hade i stort sett under hela min barndom. Sen skulle jag dessutom leta upp en psalm eller sång som jag vill ha på pappas begravning. det var inte heller de lättaste vill jag lova. Men idag kom mamma med ett jättebra förslag..
Så nu har jag bestämt mej för den, för de är verkligen pappa...
"Där rosor aldrig dör" med Mia Marianne & Per Filip
Tomas ville ha "Time to say goodbye" med Andrea Bocelli
Det kommer att bli riktigt tungt tror jag. Kommer inte finnas ett torrt öga på begravningen
Men de kanske är meningen?

Ahja, nu sitter jag i köket och känner mej sjukt stressad..
vid 7 ska jag vara i jakan, ska mysa med Fanny, Gurra å Freddan ikväll. Grilla o dricka lite vin, som de gamla goda tiderna. :) Men inte nog med det, innan det ska jag handla och tvätta, för vi har precis bokat en sista miunten resa till Skiathos i Grekland!!
Planet går 06.00 imorgonbitti, så de blir ingen sömn inatt, putte jobbar o kommer hem vid 02.00, å då blir de till att packa, sen är de dags att dra vid halv 4 mot Arlanda.
Ska bli sjukt najs med semester från allting!!
bara komma bort och byta miljö!!

Så om jag inte hinner skriva mer innan jag drar, så ses vi om en vecka!

Puss

filmkväll med Tosse..

dagen idag har vart jättemysig, precis som jag trodde... :)
det var skoj att träffa Denice igen, hon blev hur glad som helst för presenten! det värmde i hjärtat! jag har varit dålig på att visa min uppskattning på sistone, så jag tyckte hon behövde det här. Den kan hon ha hemma i sitt (och oscars) nya hem, och varje gång hon ser den, vill jag att den ska påminna om våran starka vänskap.

Att spela lite fotboll idag var också riktigt skoj, och det behövdes verkligen för både för kropp och själ!
saknar det så sjukt mycket... ångrar verkligen att jag lät mina knän bestämma att det var dags att sluta! =/ vem vet vad man hade gjort idag annars?

nu sitter jag i soffan, men ska snart försöka röra mitt breda arsle till sängen istället!
är trött, och de är dags att sova.
men vi har precis sett klart "snabba cash" som kom ut på dvd idag.
jag har inte läst boken, men tyckte att filmen var bra. Putte som har läst boken, var dock inte lika imponerad av den. Men jag blev tagen av handligen och mår faktiskt lite dåligt såhär i efterhand, över den lilla flickan Lovisas öde, att JW åkte dit, och att den där jäveln som lurat alla, fick gå fri.
Och nej det är inte "bara på film" som många vill påstå.
jag tror att den här filmen speglar hur verkligheten ser ut idag i storstäder som stockholm!!
det är det som är så tagiskt!
men den berörde mej känslomässigt, så därför får den

4 stjärnor av 5 möjliga.
minuset på en stjärna, beror på att den var lite utdragen...

nu ere natti natti, för morgondagen kommer att bli lång och jobbig!!
ska åka till tyresö och, tillsammans med brorsorna, tömma pappas lägenhet.
kommer inte bli skoj, men tyvärr måste det göras!

godnatt godnatt!!

heldag med denice <3

Idag kan vi inte kalla det en god morgon.... eller jo, iofs, nu när jag vaknat till är den juh bra!

väntar på denicizen ska komma :) de blir en heldag med henne, sola o bada, sen blire fotboll med grabbarna vid 5 tiden, ooch efter de  hämtar vi quila hos mamma och drar tillbaka hem tll mej, för lite grillning! :)
kommer bli tokmysigt!! <3
Denice ska äntligen få sin födelsedagspresent också, är riktigt nöjd med den faktiskt, så jag hoppas hon blir glad!!
Glömde fota den igår innan jag slog in den, så bild kommer senare när hon öppnat paketet =P

men natten var som sagt inte lika trevlig, haft mardrömmar om pappa och begravningen... som dessutom nu fått ett datum, torsdagen den 5/5 i tyresö kyrka. =/ kul sätt att avsluta semestern på :( eller inte...

ahja, nu blir de lite frukost i solen på altanen! =)

hej sålänge!

Längesen jag blogga nu =/

Hej hopp!!!
Nu är det jättelängesen jag skrev här... igen...!!
Men nu på semestern är det så himla fullt upp på dagarna. De bara försvinner!!
Igår började vi äntligen riva lite på altanen. Fast bara skiljeväggen, som gjorde den så mycket mindre. Så nu känns den och ser mycket rymligare ut. :) Så idag, fick jag ryck, och byggde mej en grind av brädorna som vi rev igår.
Inte de vackraste och rakaste kanske, men jag är ändå sjukt nöjd, för att ha gjort den helt själv!!!  =)
Bättre än ingen grind alls, så nu är de bara gångjärn som ska köpas, så att vi kan använda den också.
Sen sågade jag till hyllplanen som var för stora för hallgarderoberna, så nu har jag städat och rensat där med.
Fint fint!!

I helgen var det kryssning för hela slanten... fast dock inte för mina egna slantar.
Om man inte räknar med pengarna för själva båtturen och bufférn, så gjorde jag bara av med 200 spänn på hela kryssningen. Haha, drinkarna forsade in under kvällen, från alla möjliga håll. Det tackar vi för!! =)
Men jag hade sagt att jag skulle ta de lugnt, och dricka vatten de sista timmarna och jag stog vid mitt ord. På söndagen när jag vaknade, mådde jag hur bra som helst... de kändes riktigt skönt, med tanke på att jag förra kryssningen låg å spydde i 5 timmar dan efter. Inte okej!!
Men den här kryssningen var iaf riktigt lyckad... sammanlagt var vi väl ett gäng på 20-25 pers. Trevliga människor, och härlig stämning hela kvällen och hela natten!

Tack Leo för att du gjorde det möjligt!

Nu i veckan har vi börjat buda på en 3:a som ligger här i området.. i huset bredvid oss. Känns som att ett rum till vore skönt att ha. Den dan det bli kids och grejjer, så har man allt redan ordnat. Slippa flytta o ha sig då.
visserligen måste den blåsas ut från grunden, men de kan bli rätt skoj, då får man juh sätta sin egen prägel på det på en gång. =)
är det så att vi får den, så blir de ju till att sälja våran tvåa, så då ska vi renovera upp den litegrann innan.
det blir till att byta golv i vardagsrummet, måla vitt i vardagsrum och sovrum, och att byta taklisterna. :)
kan bli riktigt bra tror, frågan är om man vill sälja sen? :P haha
men håll tummarna tillsammans med mej att det går vägen med 3:an!

"borta bra men hemma bäst"

Det finns väl inget som stämmer så bra som uttrycket "borta bra, men hemma bäst"?!
kom hem från Sakla idag vid 5 tiden.
Har haft det så himla mysigt där! Busat med barnen, och umgåtts med Katja och Micke.
Syster göder mej, som en jag vet inte vad, har ätit som aldrig förr däruppe;
det bjöds på tacopaj, ugnspannkaka, sill-lunch, gröt, mackor i mängder, popcorn, godis, chips, drinkar (så att mamma blev alldeles onykter, och började kalla sig själv för Maetma (uttalas lika danskt som det låter), som sedan blev kvällens skämt mellan mej och syster) haha
det går aldrig att förklara intern-skämt i efterhand, så jag tänker inte ens försöka,
men "maetma" kommer vi leva länge på vill jag lova!!
Vi skrattade så vi grät!!

Det är alltid lika skoj att umgås med syster, synd att hon bor så långt bort.
Vi går miste om mycket värdefull syskontid pga avståndet!
Men sånt är väl livet antar jag..

<3 TACK för allt, de här dagarna syster!! <3

Sen jag kom hem har jag typ bara packat upp min väska,
sen slocknade jag som en klubbad säl i soffan.
Så nu sitter man här, och vet inte riktigt man ska göra..
kanske är en bra idé att gå å lägga sig igen, de kommer li en lång natt imorgon.
För då är det dags för kryssning igen!!
Cinderella dags - kul Leo att du tog tag i det och styrde!! :)
Det uppskattas! och vi ska ha så gryyymt skoj!!

Glömde kameran i mammas ryggsäck när hon åkte hem idag, så kan inte ladda upp någr bilder idag!
Kanske kommer imorrn!

Natti Nattos!!

hääärliga morgon!!

Så var det morgon igen!!
Här vet man inte vad som är värst när man vaknar.
Mamma som smyger omkring i hela huset, quila som hoppar upp med sina klor i luftmadrassen,
eller syrran å barnen som tjattrar ikapp!
Haha, näe, de har varit jättemysigt..
har sovit jättegott faktiskt!

Nu blir de frukost och sen kanske lite bad?

Myskväll hos syrran

Nu sitter man uppe i Sala, och snackar lite gamla minnen med mamsen och syrran, barnen sover sen ett par timmar och även Micke. Så vi har hunnit med ett par drinkar, och ett par skratt!!! :)
Imorrn räknar vi med att åka å bada, om det är samma värme som vi stått ut med idag!
Vilken hetta, man rinner juh bort i svett!!

Idag har vi också hunnit med att äta tacopaj, busa ute på gården med "knas-bollen" med v ikter i,
så att det inte går att beräkna vilket håll den ska fara åt!
Hur kul som helst!!

Har hunnit med att ta lite bilder idag.. :)

<3 Storasyster, jag, mamsen <3

Ser ni några likheter?!

Dags att lämna stockholm ett par dar...

Redan onsdag.. snart har en vecka av semestern gått... och resterande dagar är schemat fullspäckat.
Igårkväll hämtade vi mamsen och Quila i Sollentuna, för att mamma skulle slippa åka tåg i värmen idag, med en åksjuk hund och massa packning. Så hon sov här inatt... :) Alltid lika mysigt att ha mamma på besök!
Så imorse tog vi en promenad upp till centrum, och shoppade lite :) hittade ascoola gardiner, med brudar på, de går dessutom i samma färg som sänglakanen jag fått av mamma... kommer bli grymt i sovrummet sen när vi målat om. Eller flyttat... vi var ju på lgh-visning igår och kikade på en 3:a, den måste visserligen blåsas ut totalt, men vi är ändå lite sugna. Vore skönt att ha ett rum extra!

Inatt va det cp-varmt, putte kunde inte sova med fläkten på, och jag kunde inte sova utan fläkten på!
jag höll på att försvinna i en svettpöl.. fräscht!!
Dessutom skulle quila ligga mellan oss i sängen.. de gjorde de juh inte mindre varmt!!
men imorse när jag vaknade, så skrattade jag ändå...
ställningen jag vaknade i kändes lite underlig... vi låg rumpa mot rumpa!!

Vad är det man säger.. "ända mot ända, kan ingenting hända!"

Nu är de dags att packa klart väskan, bussen mot station går om en timme :)
Syrran har lovat att bjuda på Tacopaj ikväll..!

Får se om de finns tid över att skriva ett par rader där uppe..
annars hörs vi på fredag igen!

Pussen

Dålig plåtning, en sjuukt varm dag, men god lunch!!

Plåtningen idag gick inge vidare.. jag å Aline var helt genomblöta i svett redan när vi kom dit.
Efter lite avkylning framför en fläkt, och när man sköljt trynet i kallt vatten så var det dags för sminkning.
Så himla mysigt att bli lite ompysslad. Jag blev jättenöjd, hon la ljusrosa, och mörkt grått, och markerade ögonen fint. Men sen när det var dags för själva plåtningen, tog värmen över igen.
Rummet va sinnessjukt varmt, så man tappade lusten totalt!
Men 3 bilder blev det iaf tillsist som var okeij...

2 bilder av 125 som man blev någorlunda nöjd med.. men men.. bättre än ingen!
Efter plåtnigen gick vi till en restaurang på drottninggatan och åt Sushi. Smaskens!
Å sen blev de såklart en liten shoppingrunda i stan, men det var olidligt till slut. Så  vi gav upp!

Sitter i soffan helt uttråkad nu..
Kom hem från ett stenhårt spinningppass för lite drygt en timme sen.
Dusch, mat och nu fastnade jag här.. vore skoj och göra nånting :S men vet inte vad!?

Modell för en dag?!

Trött trött trött!!! Jättetrött!!
Första riktiga semesterdagen, och så ringer klockan vid 8 likförbannat =P
Men men, vill man vara fin får man lida pin eller vad är det man säger!?
Halv 11 ska jag möta Aline i stan. Vi ska till Model House... där man får vara "modell för en dag", eller för en timme snarare. Vi blir sminkade, och tillfixade.. sen får man ha med sig 2-3 klädombyten och så fotar dem oss i nån halvdan studio. =P
Har gjort de en gång tidigare, och det var riktigt skoj faktiskt!!
Synd att det är så sjuukt dyrt att köpa bilderna..
men vi får väl se om man ens fastnar på nån!?

Måste slänga i mej lite youghurt nu, och springa till bussen!

Wish me Luck.. pussen

VM-finaaaal!!!

Kom igen nu HOLLAND!!!!
Kööör, bah kööör!!!

Jag räknar med dej ikväll Sneijder!!

Memories lives forever...

Sitter på golvet i vardagsrummet och lyssnar på gamla dansbandslåtar
och tänker tillbaka på alla fina stunder med pappa!
När han plockade fram sitt munspel och spelade, eller när han sjöng
"Balladen om den kaxiga myran" som jag minns att jag alltig grät till.
Jag tyckte så synd om myran som fastnade i tuggummit och aldrig kom loss igen.
Ett annat fint minne av pappa är också när jag bara var ett par år och på söndagar fick vakna av
doften av nybakta bullar kl 7 på morgonen. Det var så mysigt!
Eller när pappa satt i köket och läste korsord eller la "patians" med kortleken.
Det finns många fina minnen som dyker upp när man väl börjar gräva i det förflutna!

snart är det dags att ta tag i begravningen också, och pappas lägenhet ska plockas ut.
det känns så sjukt, det är sånt som man ser sina egna föräldrar göra när en mor eller far-förälder har gått bort.
det är så mycket mer naturligt på något sätt. men nu gäller det mej, och min pappa.
Jag är bara 23 år, och som min syster sa, är jag är alladeles för ung för att förlora min pappa!

Man tror att vardagen ska stanna upp och tiden stå still när något sånt här händer.
Men livet rullar på i samma takt iaf, och man får försöka klara av dagarna så gott det går.
Än sålänge har det faktiskt gått rätt bra, jag kan le och skratta trots allt, och jag har underbara vänner och en underbar familj som finns här för mej.
Ävem om skillnaden mellan livet och döden är enorm, känns de inte riktigt så för mej.
det är svårt att förklara, men eftersom jag inte hade nån speciellt bra kontakt med pappa innan så känns de som om man fortfarande lever. Det är när man riktigt tänker på det, eller som på bårhuset / kapellet när man fick det så svart på vitt, när han låg där, kall och livlös, som det får upp för mej, och jag gråter och gråter.
Så planeringen inför, och själva begravningsakten kommer nog att bli riktigt tuff.
Mamma sa att hon självklart går med för min skull, och det är jag glad för! <3

nog pratat om livets svårigheter!
idag har jag varit på stranden med Carro & Jempa halva dan.
Shit va varmt de va..när jag gick upp imorse, och skulle kolla termometern så låg temperaturen på 37 grader i skuggan!
Helt galet!!
Nu ska jag snart ta mej en svängom med dammsugaren här hemma.
Väntar juh ivrigt på kvällens VM-FINAL mellan Holland och Spanien

Hejja Holland!!!

2 dagar har gått...

Det är nästan ofattbart... 2 dagar har gått sen pappa fick somna in. Och här är jag.. på ett helt annat ställe.. men ändå inte ensam.. många har hört av sig och beklagat sorgen, tack! verkligen.. det värmer i hjärtat!
Igår spenderade jag dagen på KS, för att ta farväl av pappa... Putte var som tur var ledig och följde med, där mötte vi upp mina två brorsor med familj.

Väl inne i kapellet var det riktigt jobbigt.. såklart.. konstigt vore det väl annars.
Att se pappa ligga där, med levande ljus tända i hela rummet, solens strålar trängde sig in och försökte göra omgivningen ännu lite ljusare, och ett kors på bordet bredvid. Hans vita hud och stillheten i rummet, inte ens ljudet av andetag, gjorde att man nästan själv inte ville andas, för att inte störa friden och tystnaden där inne.
Först gick allihopa in en stund... tårarna rann som floder ner för kinderna, så efter en stund gick jag ut och satte mej, för att samla mej lite. När de andra sedan kom ut, bad jag att få en stund själv... de blev en lång stund.

Jag fick chansen att själv, prata en stund med pappa, säga allt jag kände...
Att jag saknar honom, och älskar honom! Jag strök honom över håret, klappade hans kalla kinder, och höll hans stela hand en stund. Det var som om man, som i filmer, försökte återväcka honom till liv,
med hjälp av kärlek och värme.
Men livet fanns inte där.. hans själ är i himlen nu. Och jag kan bara hoppas att han har det bättre än någonsin förut. Att hans kropp är fri från smärta och att han är lycklig.
Jag vet att han vakar över mej.. hela tiden... och jag vet att han vill se mej glad och lycklig. Så jag gör allt jag kan för att försöka hålla liv i vardagen ändå.

Fotspår i sanden... och sorg i hjärtat!

Jag hoppas att Gud bär mig nu. Att han vägleder mig i mina sorger.
Min Pappa gick bort igårkväll, den 7 Juli 2010.
Trots den relationen vi har haft, så håller tårarna ändå på att dränka mig.
Han var min pappa, och jag hans prinsessa.

<3 Pappa, jag kommer alltid att vara din prinsessa <3

Ni kanske tycker det är konstigt att jag bloggar om det. Men de känns på nått sätt skönt att prata om,
att bara få skriva av sig.
Inse att det faktiskt inte är någon dröm, som jag för en sekund hoppades på imorse.
Jag somnade i tårar och vaknade i tårar och det verkar inte finnas något slut

Jag och brorsorna ska in till Karolinska idag, där pappa ligger.
Men numera inte längre vid liv.
Jag fick höra att han fick somna in och jag kan bara hoppas
att det gick fridfullt till, att han slapp lida den sista stunden i livet.

Idag ska de göra honom fin.. tända ljus och bädda ner honom under ett vitt lakan,
allt för att vi som anhöriga ska få en chans till ett värdigt farväl.
Trots att de egentligen redan är försent

Men jag är tacksam över att jag faktiskt hann träffa honom en sista gång
Att jag tog mod till mig, la allt gammalt bakom mig för en stund och hälsade på honom på sjukhuset
Jag är glad att jag tog hans hand
och sa till honom att jag har saknat honom.
Jag är glad att vi grät tillsammans av lycka
Och jag är stolt över att säga att han var min pappa

R.I.P.

Måns Höjerslev
* 23 Oktober 1942
* 7 Juli 2010

<3 Vila i frid pappa <3

Love Lives Forever

Vilken underbar dag, tillsammans med mamsen!

Ojojoj, vilken dag!
Var ska jag börja? Öppnade på jobbet idag, det var tufft att ta sig upp ur sängen imorse, men ändå helt klart värt det när jag fick gå hem redan halv 1 :) Tanken var att jag bara skulle åka hem och slappa, men så ringde mamma och sa att hon var ute å flängde på cykeln. Så vi möttes upp i Sollentuna, där vi shoppade lite...
sen vidare till second hand butiken "Da Capo" i Häggvik (dit jag skjutsade henne på hennes cykel, och hon satt bak på pakethållaren och skrek "inte så fort ungjävel") var vi shoppade lite mera... därifrån skulle mamma verkligen hem... men efter lite bedjande hundögon, och lockande om mat i stinsen, följde hon med även dit - var vi handlade ääännu mera!!! 2000 spänn försvann som smör i solsken... herregud, finns de inget stopp?
Shoppoholicar kan man lugnt kalla oss... vet nån något bra behandlingshem för sånt? =P

Hittade ett par skor idag.. så sjuuuukt fina!! Vart helt kär i dom! Men kände att det inte riktigt var läge att lägga 350 spänn på ännu ett par skor... men jag smygtog en bild med dem på i affären:

Och för er som inte känner mej tillräckligt bra... kan jag ju överraska med att jag självklart inte kunde hålla varken tassarna eller plånboken i styr, så vi gick med stora steg tillbaka till butiken och köpte dem. (+ ett par extra som vi hittade vid andra rundan i butiken, hehe)
Jag är helt galet nöjd med dagens alla köp, från nytt och dyrt, till de lite billigare second hand plaggen.
När vi shoppat i ca 5 timmar, så var det dags att vinka hejdå till mamma, och bege sig hem.
 Trodde jag ja!
Hade missat samtal från Jempan, och när jag ringde upp henne så frågade hon om jag ville följa med till Väsby centrum och sen till Sigma (pojkens restaurang) och käka. Och det tackar man juh inte nej till såklart! :) Så efter denna långa dag, hann vi precis hem till andra semifinalen i VM - matchen mellan Tyskland och Spanien. Personligen hade jag gärna sett Tyskland i finalen mot Holland, men så blev de tyvärr inte.
Men hur som helst så kommer jag garanterat att sitta bänkad med öl och snacks framför tv:n på söndag, för det kommer bli en sjukt bra match, och nått av lagen kommer att skriva historia! Bättre final än så blir de väl knappast? Heejja Holland!!!

Jag står snart inte ut längre...!!!

Asså, sommar i all ära... verkligen... jag är i vanliga fall en soldyrkare och lapar i mig minsta lilla gnutta av sol jag kan få tag på! Men den här sommaren har hittills varit riktigt jobbig... den kväver mej!
Det enda som funkar, de är att ligga på en strand och pressa nånstans som jag, Jenny å Carro gjorde i söndags.. då kan man svalka sig av sig i vattnet när som helst, och de fläktar ofta litegrann!!
Men som det är nu så är de ju bara kvavt, ingen frisk luft, värmen trycker på skallen så de känns som den ka sprängas. Och för att inte tala om bussar, tåg, affärer, köpcentrum.. allt verkar stanna upp totalt i denna värme!!
Jag kan svettas ganska lätt, och de är inte så jäkla kul när man bli blöt på ryggen av att sitta på tåget eller bussen!! :O inte okej!!

Men svettningarna på träningen är som sagt okej.. de är bara hett tycker jag. sexigt svettiga tjejrr o killar som låter adrenalinet pumpa!! :)

Här är nya träningskläderna förresten... på G innan spinningpasset idag

Gillar dem faktiskt.. skorna är grymt sköna, känns som om man studsar fram i dem! :)

Sitter i skrivande stund och kollar på VM-fotbollen... Holland-Uruguay..
Holland leder med 3-1 och Rikard är skjyldig mej en öl för det :D inte dåligt va...
Hoppas verkligen Holland vinner, de är värda det!
Hejja hejja hejja!!!

<3 Sneijder <3

Jag blir så trött!!!

Idag tog jag mej äntligen i kragen och köpte ett par riktiga träningsskor! Behöver ett par som är snälla mot fötterna, både på powerwalken och på spinningen. Hittade ett par fina i rosa och vitt, som passar mitt nya träningslinne perfekt, så när jag skulle fota allt på, nu när jag kom hem och lägga upp på bloggen, så får jag inte på mej skojävlarna!! Näe men då har jag köpt 36 iställlet för 38... Jag blir så jävla trött asså!!
Så nu måste jag släpa tillbaka domm imorrn o byta dom... *morr* Tur att de inte blev nån träning idag iaf. Men strax ska jag ut på promenad med Jenny och Mia, men de får juh då bli i mina sunkiga gamla skor :(

Nya linnet och de försmå skorna! Typiskt!!
800 spänn på nya träningskläder den här månaden.. + förnying av sats-kortet.. ingen billig viktminskningsmetod direkt :S Men funkar den så är de juh kanon! :)
Nu ska jag powerwalka!!

Vilken helg!! Jag har hittat hem... <3

Tänk så fel man kan ha... eller egentligen hade jag kanske rätt.. jag skrev juh om att jag inte hade lust att sova kvar på Lida, och dess Country-festival, men att man aldrig ska säga aldrig, för det var precis det som hände! Jag kunde inte slita mej därifrån! Efter att ha upp Jocke å alla andfra så¨satte festen igång.
Jeansshortsen var på, en uppknuten skjorta, cowboy-hatten och självklart bootsen!! Jag har helt ärligt, aldrig känt mej så hemma som jag gjorde där. Livemusiken, campingen, den varma luften, stämningen mellan alla glada mäniskor, och gemenskapen. Vid 1 tiden stängde själva om,rådet för festivalen, så drog vi vidare till campingen! 02.00 var den spikade tiden för bad, och så blev det! Det måste ha varit minst 22-23 grader i vattnet. Sjukt skönt!

Och som sagt, så kunde jag, absolut inte slita mej därifrån!! När alla började vakna till liv på lördagsmorgonen, var det frukostbuffé inne på området som gällde. Vägen från campingen går längs sjön, och solen gassade redan med 25 graders hetta, trots att klockan bara var runt 10, och jag kände mej så sjukt lycklig! En hemmahörande känsla som om det var mitt hem, mitt liv, känslan av att få vakna upp exakt sådär varje morgon.
Till kvittrande fåglar, ha 100 meter till vattnet, countymusik i högtalarna och den där sköna känslan i magen. Som att livet aldrig blir bättre än så! Skönt, men samtidigt lite skrämmande, för hur ska jag kunna leva upp til det? Country-festivalen är bara en gång per år. Sen då? Ska jag lägga lyckan på hyllan under tiden?
Jag säger inte att jag inte är lycklig här hemma, men jag kände så starkt att de där var jag, mitt riktiga jag, som jag önskar att jag alltid kunde leva upp till <3

Inte ens på lördagen ville jag åka hem, efter frukosten gick vi alla ner och badade och hade krig med blålera. Haha, sen spenderade vi hela dagen på campingen med att grilla, spela foboll, snacka o njuta i solen till återigen - HÄRLIG COUNTRYMUSIK!!
<3 I LOVE IT <3

Lida Country-festival by night

Påväg från campingen till festivalområdet.. så vackert!!

Ett litet smakprov på galenskaperna som pågick på efterfesten... haha!
"Scoutern" i sin röda sparkdräkt...

Näe nu är jag fasiken hungrig... somnade vid 21 tiden idag å sov till 23, så nu har man piggnat till lite igen. Behöver en smörgås innan jag somnar om :)

Godnatt på er!

Fullt upp såhär innan semestern!

Shit jag hinner fan inte skriva på dagarna... sen i onsdags har jag knappt haft en lugn stund. Serveringen på slottet gick hur bra som helst.. det var riktigt roligt att sköta allting tillsammans med Niklas, och hans trevliga polare Micke. :) Vi la upp maten, dukade, plockade undan, och fixade å donade, och jag fick mysa en stund med lilla 1-åriga pontus och natta honom... underbart...!! Tänk den dagen man har en egen liten att uffsa i håret och busa med, och hålla i sin famn tills han/hon somnar! *drömmer sig bort*

Igår hann jag bara hem en snabbis efter jobbet för att byta om. Jag och Putte var bjudna på middag hos hans syster Pernilla och hennes pojkvän Niklas. Det var mysigt.. De har precis flyttat in i sitt lilla hus i Odensala, och de har fått det sååå mysigt..! Verkligen helt underbart, Putte och hans pappa har byggt dem en stooor fin altan, så har de inrett både den och huset med lite "chabby chic" stil. Så fint, och så inspirerande. Är jättesugen på att göra om här hemma nu. Är så trött på hela skiten! =P

Nu ska jag strax duscha och göra mej iordning för att dra iväg till Sollentuna igen för att hämta mina skor som jag har lämnat in för omklackning. Därifrån ska jag direkt vidare till Tullinge och Countryfestivalen på Lida.
Det är lite av en tradition, och jag älskar ju verkligen Country, tycker de är så sjukt skön rytm i musiken och så härligt amerikanskt! Just nu strömmar "Achy Breaky Heart" ut ur högtalarna.. med Billy Ray Cyrus.

Jocke och alla som jag ska dit med ska campa hela helgen och har ett 20-mannatält förberett, men just nu känner jag inte för att bli kvar över natten. Men vi får se, man ska aldrig säga aldrig. Det kan juh bli så kul att man inte vill slita sig därifrån.

Billy :)

Imorrn blire kalajs igen.. då är de dags att fira denice som fyllde 23 igår. Grattis igen stumpan! :)
Ska bli kul att träffa henne och alla andra igen, Det var ett tag sen!