behövlig semester... grekland, here we come!

Vilken dag det var igår!! drog iväg till Tyresö, för att möta upp brorsorna och tömma pappas lägenhet på hemmet.
Det var riktigt tungt när jag kom in där, se hans täcke på sängen, som han bara föst av sig när han skulle gå upp, soffan han satt i och tittade på tv, askoppen med fimparna i. det blev så påtagligt att han faktiskt bott där och man kunde lukten av honom. et fick mig att rysa i hela kroppen, som om han vore där!
Men mellan tårarna och mitt i allt de jobbiga, så fick vi oss iaf ett gott skratt, för nått av de första man såg när man kom in i lägenheten, var en tavla.. som visade sig vara den enda tavlan han hade... det var en bild på honom själv på en äng. Haha, så söt!! Egot, var de inget fel på hos gubben!! =)

Hittade många fina minnen, hans klocka, halsbandet mamma gav honom för många år sen, hans älskade munspel och mycket annat, det var vid de tillfällena det blev som jobbigast... men de var skönt att ändå kunna visa sina känslor och bara gråta när de kom.

Smycket som papa fick av mamma                                              Munspelet
Pappas båt


Jag trodde inte att jag skulle kunna känna mej så avslappnad i brorsornas sällskap, med tanke på att vi tidigare inte haft särskillt bra kontakt, men de känns ändå helt naturligt, som om de har en liten "beskydda lilla-syster-känsla".
Det känns bra riktigt bra, och jag hoppas att den här kontakten håller i sig bättre nu!
Jag fick också träffa Tomas (den ena brorsan) barn och fru för första gången igår.
Så söta barn!! Casper och Nicole... och sen har vi Mattes son Victor, också hur gullig som helst.
Han blev så glad när jag skulle äta middag hos dom, och kom och kramade om mej.
Vill verkligen hålla kvar den här kontakten med dem, även när allt kring pappa och begravningen är över. De är ändå mitt kött och blod!

Gud va jag grät när jag kom hem igår.. då släppte alla känslor efter den långa dagen.
packade upp lite saker jag fått med mej hem av pappa, som hans mocka-jacka som han hade i stort sett under hela min barndom. Sen skulle jag dessutom leta upp en psalm eller sång som jag vill ha på pappas begravning. det var inte heller de lättaste vill jag lova. Men idag kom mamma med ett jättebra förslag..
Så nu har jag bestämt mej för den, för de är verkligen pappa...
"Där rosor aldrig dör" med Mia Marianne & Per Filip
Tomas ville ha "Time to say goodbye" med Andrea Bocelli
Det kommer att bli riktigt tungt tror jag. Kommer inte finnas ett torrt öga på begravningen
Men de kanske är meningen?

Ahja, nu sitter jag i köket och känner mej sjukt stressad..
vid 7 ska jag vara i jakan, ska mysa med Fanny, Gurra å Freddan ikväll. Grilla o dricka lite vin, som de gamla goda tiderna. :) Men inte nog med det, innan det ska jag handla och tvätta, för vi har precis bokat en sista miunten resa till Skiathos i Grekland!!
Planet går 06.00 imorgonbitti, så de blir ingen sömn inatt, putte jobbar o kommer hem vid 02.00, å då blir de till att packa, sen är de dags att dra vid halv 4 mot Arlanda.
Ska bli sjukt najs med semester från allting!!
bara komma bort och byta miljö!!

Så om jag inte hinner skriva mer innan jag drar, så ses vi om en vecka!

Puss

Kommentarer
Postat av: Jempa

Puss älskade Sess, gonna miss ya!!!! a lot... :(

Tur att en vecka går fort, hihi... Hoppas du har en mysig kväll! Puss puss puss <3

2010-07-23 @ 20:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0