Grekland, dag 2...

Kvällen innan, vid hamnen, låg det massor av båtar inne, som gjorde reklam för sina turer till de olika öarna runtomkring Skopelos.  Jag fastnade för två saker, jag vill se delfiner, och jag vill se den gamla piratgrottan ”blue cave”, putte fastnade mest för segelbåten. Så vi bestämde oss för att vi fick välja varsin dagsutflykt. J Men på söndagen var vi lite sent ute, så istället blev det en liten båt, som tog oss 4 km bort, till en vacker stenstrand, med klargrönt vatten, och inte särskilt mycket människor.
Men vi hade inte direkt förväntat oss den åkturen som vi bjöds på, på väg dit.
”Rally Harry”, som vi numera kallar honom, drog gasen i botten, och den lilla båten, riktigt flög fram över havet. Jäklar vad de gick!! Haha, vattnet yrde och vindrutetorkaren på båten tog i för fulla muggar, som om den skulle hjälpa!!! Innan jag var orolig att jag skulle bli sjösjuk, men här pirrade det bara ordentligt i magen vill jag lova!! Efter en heldag på den mysiga stranden så åkte vi med Rally Harry tillbaka till hamnen, dock i något lugnare tempo av någon anledning, tråkigt! L
Vi åt middag runt 6, och sen tog vi en runda i alla småbutiker längs hamngatan. Jag hittade en supersöt rosa klocka som jag ville ha. Men den fick vänta, de kan juh finnas billigare nån annanstans. =P Köpte mej dock ett par flipflops, och så köpte jag å Putte varsitt set med cyklop och snorkel.
Innan vi knallade hemåt igen, så stannade vi till och pratade med mannen som  ägde segelbåten Putte så gärna ville åka ut med. Efter en rätt hackig diskussion på engelska, så visade det sig att han pratade svenska. Han hade bott och jobbat i Sverige i 17 år. Så eftersom detta underlättande konversationen betydligt, blev den också en aning längre. Han var väldigt trevlig, och vi bestämde oss för att åka med på hans tur dagen efter, om vädret höll i sig. Det blev en hyffsat tidig kväll, som avslutades med lite yatzy på balkongen.

Puttes lammgryta                                           Trött efter en lång och solig dag


Rally-Harry´s båt....                                                   Den lilla stranden han tog oss till


Stora fiiiskar i hamnen                                                   Samma strand


Putte schteeeker i solen                                           Utsikten från våran balkong... :)


Restaurangen vi åt på :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0