Grekland, dag 6...

Idag har vi haft en lugn och skön dag på stranden. Vi tog 10 båten imorse, ut till samma strand som  vi besökte i söndags. Den ligger ca 4 km härifrån, men med ”Rally Harry” tar det bara 10 min dit. Vi tyckte att de kan va skönt med en heldag på stranden efter så många båtturer de senaste dagarna.  Vid halv 11 låg vi redan och glassade i varsin strandbädd. Solat, badat, snorklat och ätit en god grekisk sallad. Skön dag. Båten tillbaka gick kl 6, och när vi kom i hamn igen, så satt Vasilis på caféet intill. Vi satte oss där och snackade lite skit, och han bjöd på glass, som serverades i sjukt fina glass-glas. Det var formade precis som en våffla, som vi beställer kul-glass i hemma i Sverige. Jag blev så kär i dem, så jag funderar helt seriöst på om jag ska gå och fråga om jag får köpa 2 st. Men då måste jag smyga iväg utan Putte, annars kommer han skämmas ihjäl.  =P haha
Middagen blir nog på en restaurang nere vid hamnen ikväll igen, är så sugen på deras Ceasarsallad, som de serverar där. Har inte provat den än, men den ser riktigt god ut!!
Planerar också att gå förbi farbrorn som sitter där hela kvällarna och gör porträtt och karikatyrer. Man får sätta sig på stolen framför honom, så gör han det man önskar. Det vore ett sjukt kul minne att ha med sig hem. Men först måste jag se vad de kostar, och sen måste jag bestämma mej för om jag vill ha ett porträtt eller en karikatyr. Kan va kul att ha på olika sätt!!

Nu ska jag gå och dränka min kropp i ”after sun”, de behövs efter dagen vill jag lova!!


"Rally-Harry" himself...


Putte börjar tycka att hettan är nåågot för mycket =P


Den smarriga glassen vi åt, i de sjuuukt fina glasen... :D
hade verkligen velat ha sånna, men vågade aldrig fråga!!


Den elaka fiskmåsen "Ove" som sprang omkring och bet folk...
Schas Ove, schas!!!

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har sett sådan där glas i butik här hemma...

Kolla på Järnia, Åhlens och Lagerhouse. :)

2010-08-01 @ 15:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0