Längesen jag blogga nu =/

Hej hopp!!!
Nu är det jättelängesen jag skrev här... igen...!!
Men nu på semestern är det så himla fullt upp på dagarna. De bara försvinner!!
Igår började vi äntligen riva lite på altanen. Fast bara skiljeväggen, som gjorde den så mycket mindre. Så nu känns den och ser mycket rymligare ut. :) Så idag, fick jag ryck, och byggde mej en grind av brädorna som vi rev igår.
Inte de vackraste och rakaste kanske, men jag är ändå sjukt nöjd, för att ha gjort den helt själv!!!  =)
Bättre än ingen grind alls, så nu är de bara gångjärn som ska köpas, så att vi kan använda den också.
Sen sågade jag till hyllplanen som var för stora för hallgarderoberna, så nu har jag städat och rensat där med.
Fint fint!!


I helgen var det kryssning för hela slanten... fast dock inte för mina egna slantar.
Om man inte räknar med pengarna för själva båtturen och bufférn, så gjorde jag bara av med 200 spänn på hela kryssningen. Haha, drinkarna forsade in under kvällen, från alla möjliga håll. Det tackar vi för!! =)
Men jag hade sagt att jag skulle ta de lugnt, och dricka vatten de sista timmarna och jag stog vid mitt ord. På söndagen när jag vaknade, mådde jag hur bra som helst... de kändes riktigt skönt, med tanke på att jag förra kryssningen låg å spydde i 5 timmar dan efter. Inte okej!!
Men den här kryssningen var iaf riktigt lyckad... sammanlagt var vi väl ett gäng på 20-25 pers. Trevliga människor, och härlig stämning hela kvällen och hela natten!


Tack Leo för att du gjorde det möjligt!


Nu i veckan har vi börjat buda på en 3:a som ligger här i området.. i huset bredvid oss. Känns som att ett rum till vore skönt att ha. Den dan det bli kids och grejjer, så har man allt redan ordnat. Slippa flytta o ha sig då.
visserligen måste den blåsas ut från grunden, men de kan bli rätt skoj, då får man juh sätta sin egen prägel på det på en gång. =)
är det så att vi får den, så blir de ju till att sälja våran tvåa, så då ska vi renovera upp den litegrann innan.
det blir till att byta golv i vardagsrummet, måla vitt i vardagsrum och sovrum, och att byta taklisterna. :)
kan bli riktigt bra tror, frågan är om man vill sälja sen? :P haha
men håll tummarna tillsammans med mej att det går vägen med 3:an!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0