Vilken helg!! Jag har hittat hem... <3

Tänk så fel man kan ha... eller egentligen hade jag kanske rätt.. jag skrev juh om att jag inte hade lust att sova kvar på Lida, och dess Country-festival, men att man aldrig ska säga aldrig, för det var precis det som hände! Jag kunde inte slita mej därifrån! Efter att ha upp Jocke å alla andfra så¨satte festen igång.
Jeansshortsen var på, en uppknuten skjorta, cowboy-hatten och självklart bootsen!! Jag har helt ärligt, aldrig känt mej så hemma som jag gjorde där. Livemusiken, campingen, den varma luften, stämningen mellan alla glada mäniskor, och gemenskapen. Vid 1 tiden stängde själva om,rådet för festivalen, så drog vi vidare till campingen! 02.00 var den spikade tiden för bad, och så blev det! Det måste ha varit minst 22-23 grader i vattnet. Sjukt skönt!

Och som sagt, så kunde jag, absolut inte slita mej därifrån!! När alla började vakna till liv på lördagsmorgonen, var det frukostbuffé inne på området som gällde. Vägen från campingen går längs sjön, och solen gassade redan med 25 graders hetta, trots att klockan bara var runt 10, och jag kände mej så sjukt lycklig! En hemmahörande känsla som om det var mitt hem, mitt liv, känslan av att få vakna upp exakt sådär varje morgon.
Till kvittrande fåglar, ha 100 meter till vattnet, countymusik i högtalarna och den där sköna känslan i magen. Som att livet aldrig blir bättre än så! Skönt, men samtidigt lite skrämmande, för hur ska jag kunna leva upp til det? Country-festivalen är bara en gång per år. Sen då? Ska jag lägga lyckan på hyllan under tiden?
Jag säger inte att jag inte är lycklig här hemma, men jag kände så starkt att de där var jag, mitt riktiga jag, som jag önskar att jag alltid kunde leva upp till <3

Inte ens på lördagen ville jag åka hem, efter frukosten gick vi alla ner och badade och hade krig med blålera. Haha, sen spenderade vi hela dagen på campingen med att grilla, spela foboll, snacka o njuta i solen till återigen - HÄRLIG COUNTRYMUSIK!!
<3 I LOVE IT <3


Lida Country-festival by night


Påväg från campingen till festivalområdet.. så vackert!!


Ett litet smakprov på galenskaperna som pågick på efterfesten... haha!
"Scoutern" i sin röda sparkdräkt...

Näe nu är jag fasiken hungrig... somnade vid 21 tiden idag å sov till 23, så nu har man piggnat till lite igen. Behöver en smörgås innan jag somnar om :)

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0