En jävel på shopping...

Jag var i stan med Martin idag.
Varje gång jag berättar för honom att jag shoppat något till ett bra pris kläcker han ur sig kommentarer som
"ni tjejer har de så lätt, hittsar jämt massa billiga kläder".
Ursäkta? Lätt? Att hitta billiga saker?
Det handlar om att leta på rätt ställen, att inte vara kräsen och att inte vara rädd för att prova något nytt!
Så idag chockade jag honom genom att ta med honom på en runda på stan..
första stoppet; Zara...
efter ett par pust o stön, och en å annan skräckslagen min inne på damavdelningen,
så tog jag med honm ner till herrarnas.
det var som om en ny värld öppnade sig för honom...
och efter ett par vacklande och osäkra steg,
började han sakta men säkert rycka i, klämma på, och dra i diverse olika plagg.
sååja... that´s how you do it!!
Vi hittade 2 par jeans, som satt som ett smäääck på honom, hur schyssta som helst!!,
1 vårjacka och två cardigans..
och allt detta till priset av 1084 kr.
Så billigt har han aldrig handlat i hela sitt liv, vill jag lova!
Och han verkade riktigt nöjd!! :)
Kul att man, med sina grymma skills, kan göra lite nytta ibland också..
genom att spendera någon annans pengar, när ens egna ekonmi inte riktigt tillåter det!
Haha!! =P

 
Riktiga kap blev det :D



När vi väl gick därifrån, så funderade jag lite på de där med billigt o dyrt..
och jag insåg att jag är helt och hållet, totalt, fullt ut, 100 procentigt handikappad vad gäller märkeskläder...
För andra är de kanke en självklarhet att veta allt om .... hmm
ja allt om typ... äh fan vet jag.. J. Lindeberg kanske, eller Diesel!?
Ni vet alla de där kända, dyra märkena som alla pratar om,
där ett par jeans kostar typ hälften av en månadslön, eller en skjorta värd en hundring, går för lika mycket som de dyraste fnasket på malmskillnadsgatan.
Men det intresserar mej inte... har aldrig gjort, och kommer säkerligen aldrig att göra heller.
För jag tycker inte att det är värt de... det har nog att göra med vad man är uppvuxen med...
 och jag vet att jag föredrar att komma hem med 10 påsar med 10 oika plagg att använda för 1000 spänn,
än att komma hem med 1 påse, med en sketen tröja, med 4 siffror på prislappen.
Det ger mej ågren, ångest, migrän, klaustrofobi, panikattacker!!
Visst äger jag några "märkesplagg", men de är inget jag slösat pengar på..
Jag har t.ex. 2 Everest-västar...
och skratta om ni vill.. den första, den beigea, hittade jag slängd längst upp på en container när jag var typ 16..
tog hem, tvättade och vips.. den såg ut som ny! 
Och den andra, den gröna.. den köpte jag på en baklucke-loppis i somras för 50 spänn!
Haha... ja, herregud... de finns en hel del sånna historier av mej..
men de är bra.. alla kan inte va lika, och jag är nog faktiskt..
helt fucking Unik! :D



Nu ere natti nattos!!
klockan ringer om 5 ½ timme och det är dags för en ny arbetsvecka.. . :)
GoD nAtT aLlA sÖtA!! <3


Kommentarer
Postat av: mamsen

Haha ... glömde du LYX-behån?! :D

2011-01-17 @ 13:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0