Ingen panik, alla på en gång...!


Jaa, det är ju nytt år...
2011!!
Det har jag faktiskt längtat efter!
Jag har bestämt mej för att det ska bli ett bra år!!
Men att det skulle hända såhär mycket saker på en gång hade jag väl kanske inte riktigt räknat med.
För bara några månader sen så jobbade jag, tränade och agerade husfru.
Städning, plockning, disk. tvätta, vilka rentvätt osv osv osv...
Ja ni kan allt de där.. och jag var rätt nöjd med det. Sen hände nånting inom mej..
och nu vet jag själv knappt vad jag pysslar med men saker och ting har förändrats på sistone...
Min stil, mitt tankesätt och mina värderingar på hur livet bör vara.
Och då menar jag inte att jag inte tänker pyssla hemma nått mer, det är klart jag kommer.. det måste man.
Men i fortsättningen, eller iaf den närmsta tiden, så kommer jag att få göra det åt mig själv.

Tyvärr så har min och Puttes relation nu hittat till sitt slut.
Det är jättetråkigt och känns hur konstigt som helst.
Men saker och ting förändras, människor förändras..
och det här är inget som kommit hux flux, som många säkert tror.
Men det beror nog mer på att vi inte har visat det utåt eller pratat om det runtomkring oss.
Vi har båda gjort vårt bästa, men i det här skedet i livet så räckte inte det.

2010 var också ett mycket tungt och jobbigt år för mig personligen.. och det drabbade mitt förhållande på ett negativt sätt tyvärr.
Jag har inget ont att säga om vårat förhållande eller vår tid tillsammans,
och jag är nöjd med hur saker och ting sköts nu.
Med en öppen dialog, och med stor respekt för varandra så försöker vi lösa saker och ting på bästa sätt..

Jag är på jakt efter någonstans att bo, hyres eller köpes...
bankmöten och visningar avslöser varandra just nu...
Att komma tillbaka till jobbet den här veckan har faktiskt känts skönt!
(Även om jag inte ska hymmla om att 11 dagars ledighet var riktigt välbehövligt!)
Det ger en stabilitet och rutin i den annars, kaosartade, vardagen!
Och nästa vecka börjar plugget.
Jag ska utbilda mig till barnskötare, och det känns riktigt kul!
Jag har en skön känsla av att det äntligen är något som jag är bra på och kommer klara av! :)

Nu ska jag ut på nätet igen och leta bostad!
Fyfaan för att snart bära flyttkartonger igen!
URK!!!

Hejhej!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Styrkekramar till dig gumman, hoppas du mår bra!!!

Puss puss

2011-01-05 @ 23:38:20
Postat av: Anna

All lycka till dig vackra, starka och kloka kvinna:) Detta kommer tveklöst att bli ditt år! Syns på måndag! Hjälper dig gärna om det skulle behövas med studierna, så kul:)

Kramar i massor.

2011-01-06 @ 09:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0