När Vickan skulle dansa ut julen..

Så var det fredag igen, och en skön helg ligger framför oss!
Veckan har varit ganska slapp.. lugnt på jobbet och ledig torsdag.
Idag skulle jag ha jobbat 8-17.15, alltså stängning, men vi var 4 personal på 7 barn,
så jag bestämde mig för att plocka ut lite komp. Så Tim fick komma in senare och sen stänga för mig.
Så jag fick gå hem redan vid 13.15..
Inte så tokigt.. inte så tokigt alls faktiskt! :)

Var så himla trött när jag kom hem idag!
Sov på tåget, sov på bussen, och sov när jag kom hem.. 1 timme.
Innan jag chockvaknade av att någon ropar "Hallå" från hallen, och innan jag hinner svara hör jag en mansröst...
som INTE är Puttes.. hjärtat klappade, och jag fick panik.
Vem är denne man som står och pratar i telefonen i min hall.
Eller är det min hall? är jag i fel lägenhet?
Kände mej som guldlock, när de 3 björnarna kom hem..
Men som tur var dök snart Puttes skalle upp i dörröppningen till sovrummet, där en yrvaken och vettskrämd jag satt tyst som en mus.. och det visade sig bara vara Fredrik, hans polare, som pratade i telefonen i hallen.
*andas ut igen*

Gårdagskvällen var lång och rätt hysterisk från mitt håll.
Jag var hemma och skulle "dansa ut julen" hade jag tänkt..
men någon dans blev det då fan inte.. jag svor, kastade julgranskulor omkring mej och skrek när jag såg två spindlar som hade bosatt sig i min gran... fan också!!
Jag insåg att jag aldrig skulle få ut den här granen de få metrarna till altandörren utan att det skulle vara granbarr ända in i sovrummet..
så jag tog fram dammsugaren och i en timme dammsög jag av vartenda barr och varenda spindel från den där förbannade träpinnen till gran!
Alla sätt är bra utom de dåliga har jag hört!!
(Putte brukar kommentera mina "lösningar" på det sättet, jag förstår inte vad han menar, hahah)
Men efter mycket om och men, så var det klart.. något kalt och en heeel del barr på golvet!
Men det löste sig fort..
och guud va skönt det är att julen och allt är över nu!
Ett år till nästa gång.. och känner jag mej själv rätt så kommer det stå en gran i mitt hem även den julen :D

Näe, nu ska jag duscha och sen höra mig för vad kvällen har att bjuda på för skoj..
Om man blir hemma eller hittar på nått!

Puss å kläm!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0