54 min kvar...

Nedräkningen har börjat..!!
nu återstår 54 minuter till min 24:e åldringsdag!
Herregud vad åren går fort.. och nu tänker ni väl alla "men snälla, så gammal är du inte"
Neej, det kanske jag inte är, men jag blir väl fortfarande äldre?!
Och för varje år som går så glider jag ett steg längre ifrån den härliga, flummiga och kravlösa
tid som man en gång, så oskyldigt och ovetande, levde!
Utan någon som helst förvarning om hur saker och ting skulle komma att urarta sig i framtiden..

Inuti sin lilla russinformade skalle, tror man att man har gjort upp någon slags plan för hur ens liv ska se ut.
"Jag ska skaffa körkort, sen träffa min blivande man vid 18-19, eller nej förresten, jag vill resa och festa järnet med mina vänner först, så man liksom har det gjort. Sen kan jag träffa honom (med stort H), när jag känner mej färdig.
Sen ska vi ha två perfekta barn, i vårt perfekta lilla radhus, i vår perfekta lilla värld."
"Och juste, vi ska ha en perfekt liten hund också som ska hela Fido"
Well, think again, säger jag!!
Alla dessa små puttinuttiga planer som man gick och hoppades på går i kras fortfare än man kan säga ordet
onomatopoetisk (som förövrigt betyder ljudhärmande för er som inte visste det).

Ditt lilla flickehjärta kommer att trampas på, stampas på, spottas på och förnedras hur många gånger som helst innan du möter din prins på sin vita häst, som alla heter något så ståtligt som "Herkules".
Ähh, vem försöker jag lura egentligen...!?
Sanningen är den att våran syn på livet ändras hela tiden.
Vissa har såklart turen (eller skickligheten!? - om jag har missat nån slags upplärningskurs i kärlek så hör gärna av er på 070-55 55 55, för utlärning, jag bjuder högt!) 
att möta sin "Love of life" tidigt, och lyckas hålla ihop det också.
Men hur!?
Fasiken va svårt det är..
 man tror man är rätt, men så visar det sig att man har famlat blindt i mörkret med en jävla papperspåse på skallen, det senaste deceniet, och det enda man fått är bulor av alla stolpskott.
(Nu får ni inte tro att jag menar att alla killar jag träffat är stolpskott, nu pratar jag generellt om den lilla perfekta flickbubblan, som man levde i som yngre, och som vissa nog lever kvar rätt länge i).
Hur som helst..
Kärlek är det vackraste man kan få och ge här i livet - det värdefullaste vi har!!
Vi måste nog alla försöka att bli bättre på att ta vara på den sålänge det varar,
för en dag så vaknar man, och upptäcker att man är död!

Massa oväsentligt babbel blev det nu.
Skönt att bara skriva av sig.
Är hos mamma, har precis kommit upp ur ett skönt varmbad!
Det var inte igår man badade direkt!! *sakna*
Nu står hon i köket och gör äggtoddy.. värmer fint i kistan innan de är dags att krypa ner i soffan.
Bara 23 min kvar till åldringsdagen nu... även om det är tufft att bli äldre, så är jag ändå alltid lite spänd inför själva födelsedagen.. :)
Jag blir lite som ett barn igen!!
Hihi!

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0