Nu är man uppdaterad och "inne" igen... haha

Sådärja..
nu kan ni skriva in mej på "inne-listan" igen! haha
har nämligen skaffat mig trådlöst internet.. en såndär liten usb-dosa som man sticker in i datan
och sen "hokus pokus" så har man internet.
(Ja, jag vet att det har funnits typ hur länge som helst, men för mig är de nytt, haha, kan inte alltid vara helt med i den nya tekniken.)
Mamma frågade mej om jag förstår hur sånt där fungerar, och nej, det gör jag väl egentligen inte.
Men de är skitsamma.. fungerar gör det juh uppenbarligen, och de känns bra.
Nu kan jag ha med mej datorn överallt, och dessutom slipper jag hålla på å krångla med sladdar och abbonnemang när jag flyttar till nya lägenheten, nu har jag stenkoll på det genom telenor.
För 150 spänn i månaden. ka-ching!! :) så nöjd!!

Det var längesen jag bloggade nu igen...
orkar inte alltid lägga energi på det!

I helgen som var flyttade jag till min käre mor.
Känns hur konstigt som helst..
Även fast jag är uppvuxen här och kan allt innan och utan, så känner jag mej ändå inte riktigt "hemma".
Jag kan inte göra vad jag vill, när jag vill, och inte hur jag vill.
Och jag sover på en soffa som är typ 70 cm bred, där jag dessutom trängs med en 35 kilos klump till hund. =P
Just nu känner jag inte att jag hör hemma någonstans,
och det har absolut ingenting med min underbara mamma att göra..
jag är så tacksam för att hon låter mej bo här under tiden!
Det är bara det att när man en gång väl har flyttat ifrån allt vad "att bo hemma" innebär,
så vill man liksom inte tillbaka till det.




tills inflyttningen i Min Egen lägenhet i Jakobsberg.


Är så jäkla uttråkad här hemma nu...
har varit hemma igår och idag, för att jag har åkt på streptokocker...
de suger!
halsen har varit helt igensvullen och gjort jätteont.
Det var längesen jag tyckte så synd om mej själv som nu, haha.
Imorrn ska jag ringa läkaren och få penicilin tror jag.
Så de blir till att tråka hemma en dag till..
men hoppas på att kunna jobba på fredag!
Man blir ju urfattig av att gå hemma... fan!

Näe, nu måste jag göra nått annat innan jag får krupp!
Undra om man ska ta sig ett varmbad kanske!?

Hejjråå!!


Ps.
Jag har en ny favoritbild!
Kalla min humor sjuk om ni vill, men de här kan få mig att garva i timmar..
så jäkla bra!!

"Snusk-tunnelbanan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0