Trött efter "långhelgen"...

Första dan på jobbet idag efter en "långhelg". Och efter att ha legat i stort sett nerbäddad i två dar, så är jag helt slut som människa.
På rasten gick jag raka vägen till soffan och sov 40 min.
Hade gärna legat kvar där resten av eftermiddagen också... men vad gör man när plikten kallar?
Men trots trötthet och fortfarande magont, så känns de ändå bra att vara tillbaka...
Marie sa att jag borde kolla upp magen så de inte är nån allergi, men de tror jag inte. Jag får ju kramp i magen och mår illa efter varje gång jag ätit, så jag tror mer på att det är magkatarren som spökar igen.
Men jag avvaktar ett tag till, och hoppas att det snart försvinner! :)

Jag har tänk länge att jag vill göra en lista på alla saker som jag skulle vilja göra i livet.
det sägs juh att livet är alldeles för kort för att ångra nånting. Men om man glömmer bort att hinna med saker då?
Ibland skulle jag behöva någon som sparkar mej i arslet, så att jag får saker och ting gjorda.
Jag tappar så himla lätt motivationen, och så får jag en annan bra idé som jag vill göra, så sätter jag igång med det istället.. och de enda detta leder till är att allting blir halvdant gjorda och sen lagda på hyllan.
Det är absolut ingenting jag är stolt över.. och jag skulle verkligen vilja ändra mitt beteende!
Så jag tänkte att om jag gör en lista med allting, små eller stora, viktiga eller oviktiga saker som jag vill ha genomfört innan mitt liv är slut, så kanske de går lättare om jag får bocka av en sak då och då.
Som en motivation för att känna att jag faktiskt uppfyller mina drömmar!!

Så jag tänkte starta nu, med det jag kommer på, sen kommer jag att uppdatera den listan vart efter jag kommer på nånting nytt. Så inlägget med listan kommer att dyka upp då och då som senaste inlägg. =)

Härliga ordspråk om drömmar:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0