Pappas våld mot mamma...

Nej, det är inget som är taget ur min verklighet som jag ska skriva om nu.. Om det nu var någon som hann bli orolig för det...
Utan "Pappas våld mot mamma" är en föreläsning som jag var på i kommunalhuset i Sollentuna idag!
Det var otroligt givande och mycket intressant.
Föreläsaren och forskaren "Åsa Källström Cater" var väldigt inspirerande och duktig på det hon pratade om.
Hon berättade "vilka öron" vi ska använda när vi pratar med barn om så viktiga saker som våld i hemmet,
och i det här fallet pappans våld mot mamma.
Hur man ställer ledande frågor, hur man ser på olika barns tolkningar i olika situationer,
hur man hjälepr dessa barn att känna en trygghet, osv.
Som sagt, mycket intressant! Och jag hoppas att jag (och Anna som jag gick tillsammans med) får gå de kommande föreläsningarna också. :)

Dagen har gått väldigt fort.. har inte hunnit med så mycket mer än att gå på föreläsningen, sedan jobbat en timme och så ïväg till träning strax efter att jag kom hem.
Jag, Jenny och Vonkan drog upp till SATS.
Dagens pass bestod av 46 minuters Rock-Spinning och sen 30 minuters Core.
Första gången på väääldigt länge som jag körde Core, så imorgon kommer jag antagligen inte komma upp ur sängen utan lyftkran! =P


     


Nu blire en välförjänt och behövlig dusch innan läggdags :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0