Härligt med helg

Så var det återigen söndagmorgon!!
Eller kanske inte förresten.. snarare förmiddag, men de känns som morgon,
för jag har precis vaknat och hasat mej från sängen till soffan.
Har sovit 12 sköna timmar, men fick nu lite ångest av att klockan var så mycket.
Vill juh inte sova bort hela den här underbara dagen.
Vädret ser riktigt fint ut utanför fönstret, så jag funderar på om jag ska ta mej en höstpromenad sen.
Som jag har sagt förut så gillar jag söndagar, de är den här dagen då man kan ta sig tid att göra allt det där man annars inte hinner. Men idag är jag rätt tom på idéer.
Städade gjorde jag nämligen igår.. haha!
Var t.o.m. tvungen att fota lie, för att dokumentera hur duktig jag varit :D

     
                     Nystädat vardagsrum                 Mitt fina nya överkast! <3 I looove!!          

   

 


MARDRÖMMAR



Usch, jag hade så hemska drömmar inatt..
Jag drömde att jag fick ett barn. En liten flicka..
och ingenting var som de skulle, för de första blev jag besviken för att jag fick en tjej som första barn,
sen glömde jag hela tiden bort henne, glömde byta blöja på 2-3 dagar, ibland andades hon inte, 
och hon skrek aldrig... hon bara låg nånstans och "väntade" som om hon vore en prydnadssak.
Och varje gång jag kom på att jag glömt henne fick jag panik.
Sen helt plötsligt en morgon, så låg det en stor orm på mit hylla i sovrummet,
och magen på den var alldeles fet, det visade sig att ormade under natten hade ätit upp min lilla flicka..
och jag hade inte märkt något.
Helt SINNERSJUK dröm!!!
 Och ska jag vara ärlig känns de lite obehagligt även nu i efterhand.
Jag undrar vad drömmen kan ha betytt? :S


Något annat konstigt är att jag under hela helgen som gott har haft en låt på skallen,
som jag hela tiden går och nynnar på;

"Ett gammalt fult och elakt troll"
Jag älskade den när jag var liten, speciellt när mamma sjöng den för mej
och jag kan än idag få rysningar av den.



Näe, nog talat om hemskheter och troll..
Nu ska jag äta frukost och se vad den här dagen har att bjuda på! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0