Fyfaan va jag é bra..

Japp! Så är det!!
Och jag är så jävla stolt!!
Sen i söndags har jag inte ätit några godsaker alls, inget småätande och inget bröd.
(jaa, ni sluta skratta nu!!)
 Jag vet att det bara är 4 dar, men när man ätit socker eller sötsaker i stort sett varje dag en tid så skapas ett begär som sätter sig stenhårt, framför allt i psyket.

Jag har haft en sån jävla downperiod den senaste månaden,
som har inneburit att jag har tröstätit i stort sett hela tiden...
Jag har ätit, ätit och ätit.
Dålig mat till middag, alldeles för mycket mellis och småätande av massa snask på kvällarna
Och som om inte det vore nog så har träningen som jag hade fått en så fin rutin på, fått sig en ordentlig känga.
Men så i måndags kände jag att energin och viljan kom tillbaka till mej
som ett brev på posten.
Det känns skönt!
Träningen är jag inte helt igång med än. Har bara kört ett pass och nästa är inbokat först på lördag.
Men då jävlar.. då ere stenhårt som gäller!
Kosten har jag däremot kört stenhårt på den här veckan.

Godis, chips, läsk, bullar, kakor, mackor till mellis osv osv..
ALLT SÅNT ÄR FÖRBMJUDET PÅ VARDAGAR!
Och jag lyckas faktiskr riktigt bra!
Senast för en stund sen satt Putte med en delicatoboll (som jag aaavgudar)
och en påse ostbågar framför mej.
Men jag rörde dem inte.
Vet ni varför?
För att jag KAN!!! Jag kan så jävla mycket när jag vill.
Och nu vill jag gå ner ett par kilon.
Jag känner att det går uppåt hela tiden.. och jag känner mej säckigare för varje dag!
Så vill jag inte ha det.. jag kommer aldrig att bli någon smal tjej, de strävar jag inte heller efter.
men jag vill träna mej till en kropp som orkar mer, och som känns sund och lagom.

Lite av den här viljan är också en "press" från min gynekolog Stefan Hammarböck som
faktiskt varnade mej för att gå upp för mycket i vikt.
Då detta kan leda till att mina problem kring mensen och hormonerna trappas upp ännu mer genom att mensen upphör helt. Och personer med PCO har lätt för att gå upp i vikt, men svårare att gå ner.
Det tackar vi för! =/
På symtom stog det till och med att man känner ett enormt sötsug, speciellt efter kolhydrater.
Så nu måste de ändras lite på mina dåliga vanor..

Men jag måste ge mej själv en stor applåd,
för de här första dagarna utan de där dagliga sockret, har varit skittuffa och jäkligt påfrestande.
Men snart är de värsta suget över,, och då kommer de gå av bara farten...


Speciellt som jag just nu har något helt annat i tankarna!
Iaf tills på lördag!

Då är det nämligen äntligen dags för mitt

En säljare från SceaVillage kommer hit, med produkter ur deras sortiment
(produkterna består alltså av sexleksaker)
så vi är 8 tjejer som ska sitta här hemma och känna, klämma, lukta, smaka och bara ha såå roligt,
innan det är dags för utgång och ännu mer party på ett dansgolv nånstans!! :D






Nu är de nattinatti!
Pyss å kram!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0