Världens bästa jobb

Vet ni, jag har världens bästa jobb =) Nu när solen skiner och dagarna bockas av en efter en mot semestern så har man väl inget att klaga på..?! Iaf inte vi som jobbar på förskola.. allt slit me overaller, vinterskor, vantar, galonisar, mössor, halsdukar, raggsockor och fan och hans moster vet allt va ungarna ska ha på sig större delen av året (höst, vinter, och tidig vår). Allt sånt är som bortblåst nu... man längtar ut, från morgon, till eftermiddag... =)
Vi har möjligheten att vara ute i solen och lattja med vatten hela dagarna på sommaren, och det är de som gör vintern uthärdlig!!

Idag fick jag skönaste kommentaren av ett barn i gruppen. Imorse var jag lite sen och hade alltså rätt bråttom, stog framför spegeln och funderade på om jag verkligen skulle orka raka mej under armarna idag, det var juh så himla himla lite stubb. Skitsamma tänkte jag! VEM FAN SKA BRY SIG?
Meeen, plötsligt, som en blixt från klar himmel hör jag; "Viktoria, det ser ut som du har skägg under armen"! HAHAHA!! Jag höll på att tappa hakan.. "jävla ungjävel" tänkte jag först, men vafan, är de inte guldvärda de kommentarerna egentligen? Även om jag i fortsättningen nu ALLTID kommer att raka mej under armarna för säkerhetsskull, så är de nog värt de för att få ha hört den kommentaren :)



En anna sak störde mej idag, och de är alla typ 15-16 åringar som glider omkring med en Iphone... seriöst?
Den kostar typ 8000:- å på ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden, kan juh vem som helst räkna ut med arslet att de knappast pungat ut för den själva. Vilket snabbräknat också innebär att föräldarna har köpt den åt dem?
MEN VARFÖR?? VARFÖR VARFÖR VARFÖR?
Det finns ingen mening, ungdomar idag är så jävla bortskämda! Allt de dyraste ska dom ha, och sen är de inte särskillt försiktiga med grejjerna!
Jag tycker att ska man ha så dyra grejjer, ska man fan ha fått kämpa lite för det också!
Det skapar en respekt hos dem, dels för sakerna, men det är också en bra lärdom livet ut!
Mamma och pappa kommer faktiskt inte alltid att göra allt åt er!!
Inte bara köra på "Lilla Rickard pekar och galne Gunnar köper" - konceptet!! *arg*








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0