Sextest = Egoboost

God kväll! =)
Puh! vilken dag det har varit.. sov sjukt dåligt inatt, somnade med mobilen i handen, och hade på nån vänster lyckats sätta alarmet på 00.30... hajjar ni, 00.30!! har svaga minnen av att jag störde mej på att mobilen låg å lät inatt, men jag var inte tillräckligt medveten för att förstå va det var, så imorse chockvaknade jag, mobilen låg under mitt högra skulderblad, och jag fick senare på dagen höra att jag ringt upp mamma 06.20.. haha stackarn!! =P
vette fan va jag pysslade med asså, men tur att jag vaknade av mej själv iaf..

har haft en skojjig dag på jobbet iaf, vid halv 4 började våran "gårdsfixardag" tillsammans med barnen och deras föräldrar. det sopades, sattes blommor, vattnades, byggdes kojjor osv osv.
Sen grillade vi korv också.. gott :)

Har precis varit inne på google och lattjat lite... lyckades (otippat) hamna inne på ett sextest som nån annan bloggare tipsade om.. så jag satte såklart igång att svara på alla frågorna.. jag menar, vem vill inte få sitt sexliv bedömt av en främling!? Den som har gjort testet måste juh verkligen veta hur mitt sexliv är och att mina svar betyder att de är PRECIS såhär som personen beskriver det... Idioti egentligen! Men varför kan man ändå inte låta bli att få sig bedömd /dömd? Kanske är det en "egoboost" för självförtroendet när/om man få ett positivt omdöme. Men om drt blir dåligt då... om testet säger att du är en jävla nolla i sängen?! Alla lägen, no matter what!?
Då åker datajäveln i golvet, dagen är förstörd och man kan inte släppa det på flera dagar, när man väl lugnat ner humöret, så börjar man googla upp "sex - råd & tips" eller "hur blir jag bättre i sängen".
Som tur är slipper jag allt de där den här gången, för jag är riktigt nöjd med mitt resultat som lät såhär;

"Du är självsäker och ärlig....
... och har bra koll på din sexualitet. Du vet hur du ska njuta av din egen kropp och hur den reagerar. Din inställning till sex är positiv och du är mån om att ha ett bra sexliv. Du är också stolt över att du och din partner tar lika stort ansvar i sängen och att ni delar sexuella upplevelser på ett samspelt sätt. Du kan vara den som tar initiativet eller helt låta din partner styra- den där första osäkerheten har du lagt bakom dig och kan både ta för dig och ge. Du är pigg på att pröva på nya varianter av sex och du är både utmanande och pålitlig, en oemotståndlig kombination i sängen. Du är också medveten om din motspelares behov och om du undrar över något är du interädd för att fråga. Detta undanröjer riskerna för missförstånd och gör den sexuella relationen med dig till ett rent nöje. Orgasmer är inget problem för dig, men om du inte får en någon gång bekymrar du dig inte om saken. Det bästa med dig är att du uppskattar kärleksaktens romantiska sidor och också vill utveckla dessa. Din partner känner sig därför speciell och utvald.
Några råd:
Du behöver knappt några. Skulle du ändå få sexuellaproblem så kommer dessa troligtvis först när du lever i ett fast förhållande.Eftersom sex är så naturligt för dig kan du nämligen glömma bort att vårda sexlivet även på lång sikt. Men även det bästa sexlivet behöver förnyas för attdet inte ska stagnera. Nöj dig därför aldrig med det du har. Fortsätt i stället att utveckla relationen. Eftersom du har god självkännedom och vet väl vad du tänder på kommer du snabbt underfund med vad din partner gillar. Men slå dig inte tillro för det. Alla människor förändras hela tiden och det finns inget konceptsom är värt att fastna i. Omvärdera hela tiden vad ni båda vill ha och behöver.
Nyckelfraser:
* Glöm inte att vårda sexlivet - fastna inte i mönster, trots att dessa kanske tillfredsställer dig.
* Utveckla den sexuella leken.
* Undvik att lägga all din kraft på förhållandet -skapa ett utrymme åt dig själv som individ också.
* Tänk på att alla inte har det lika lätt i sängensom du - ha tålamod med en ny partner..."



Inte så illa va? :) Så min egoboost för veckan är gjord!! :)
Gör testet ni med så ni också får veta vart ni står.. haha...

http://hem.passagen.se/brandin/hm/text.html





Näe nu kurrar magen igen... fasiken.. ska gå å laga mej lite soppa tror jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0