Ut med Size-Zero, in med Size-Hero!!!


Vecko Revyn - Sveriges bästa tjejtidning!!


Nu så.. nu är det äntligen dags att förändra idealet för alla världens tjejer... =)
Köpte veckorevyn idag och blev sååå glad! Där står det om deras kampanj för "Size-Hero" modeller!
Världen över har idealet hos unga tjejer blivit så sjukt de senaste åren, och ansvaret ör det bär vi alla..
Alla konsumenter som inte säger ifrån, och som fortsätter att handla dessa kläder, alla designers som inte gör sina kläder i storlekar större än 34, men framför allt media som ofta hånar "kurviga" (och dvs NORMALA) tjejer helt öppet. Som ett knytnävsslag rätt i fejjan!! Många vackra kvinnor har fått stå ut med detta, en av mina största förebilder är en av dem. Jessica Simpsson - naturligt vacker med en fin, kvinnligt kurvig kropp, hon tränar och lever sunt. Men precis som alla andra kan hon lägga på sig ett par extrakilon, vissa perioder i livet. Inget konstigt och inget fel!

Vi tjejer/kvinnor är väldigt bra på att klanka ner på oss själva, ingen är nånsin helt nöjd.
Låren är för tjocka, magen för stor, brösten för små, rumpan för fet, vi har celluliter, "gäddhäng", dubbelhakor och jag vette fan allt vad det är!! Och hur mycket jag än hatar det, så är jag exakt likadan själv!!
Jag är inte nöjd med min kropp! Men sen finns de ju såklart delar jag tycker mer om hos mej själv, som jag gärna framhäver. Varför kan man inte bara släppa allt de man tycker är dåligt... var man än är, på stranden, på stan eller på fest så lovar jag att alla människor har nog med att oroa sig över sina egna kroppsnojjor!
Och de som tittar på dej, gör det säkerligen med avundsjuka och inte med avsky.
Vem bestämmer egentligen hur en perfekt kropp ser ut? Det är ju olika för alla.. det gäller bara att hitta sig själv, och känna efter vad man verkligen trivs i!

I veckorevyn stog det också om Whitney Thompson 23 år, som vann amerikanska Top Model 2010.
Jag har aldrig hört om henne förut, men hon är garanterat en av de vackraste kvinnor jag sett i hela mitt liv!
Och jag hopaps att hennes karriär kommer gå spikrakt uppåt och att hon kommer att inspirera andra kvinnor till att älska sina naturliga, kurviga och sunda kroppar!




<3  WHITNEY THOMPSON   <3



Nu ska jag gå in på VeckoRevyns hemsida och skriva på listan för SIZE-HERO-kampanjen!!
Gör det du också!!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!!

www.veckorevyn.com/ideal

Tack å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0