Fredag igen

Så var det fredag igen.. shit va fort dagarna går, och veckorna, för att inte tala om åren! =O
Vet inte hur länge jag hade sett fram emot den är torsdagen när man var ledig mitt i veckan, sen plötsligt så är det bara över. Vad hände egentligen? Var jag där? Hade jag roligt?
Putte fixade iaf grillen igår och jag rev altan. Historien om när Putte gav med sig och köpte en billig grill på rusta slutade i tragedi - en trasig grill och asförbannad Putte. Jag blev så rädd för hans ilska så jag rymde till grannarna en stund, haha!! Tillslut var grillen lagad och vi bjöd över lite vänner på middag för att inviga grillen, altanen och sommaren! =) Mycket hög mysfaktor!

Just nu sitter man i soffan me datan i famnen, lyssnar på gamla låtar och myser lite me vovven. Inte ens tv:n är på, för jag är så jävla trött på den. Trött på att de alltid bara är skit när man ska slappa en stund framför dumburken.
Så den här fredagskvällen får den faktiskt vara avstängd!


Har haft fullt upp hela dagen, som startade sådär, försov mej och kom en timme sent, så jävla typiskt me den där "jag ska bara sträcka på mej i 2 minuter", sen ZzZzZzZ... snark! vaknar i chock å är såklart försenad... det tar ett tag innan man kommer tillbaka till livet då. Men de gick bra, som tur är var det jättefå barn på förskolan idag. 8 st hade vi eftersom det är klämdag. Lyxade till det me glass å negerbollar också :)
Efter jobbet bar det av till mamma för att hämta ögonstenen Quila. Sen åkte vi hem och gjorde pannkakor till Lasse å Jenny. Stackars Jempan, hon ska ha kalas imorrn, och stressar upp sig så himla mycket...
det ska städas å skuras och plockas och diskas o strykas och bakas och springas till förråd å jag vet inte allt :O
jag förstår inte att hon orkar, en annan får också kalasbesök imorrn, jag har dammsugit av lgh och skurat lite snabbt i badrummet. That´s it, and that´s enough!! =)

De bäesta med den här dagen var när jag alldeles nyss tog en promenad med Quila runt området. Jag gick i trekvarts-brallor och t-shirt.. hajjar ni.. T-SHIRT!!! och jag frös inte.. inte ens en såndär liten frusen rysning fick jag. Bara en UNDERBAR känsla, av lugn, pirr och lättnad på samma gång. Plötsligt kändes livet så lätt och så perfekt!! Längese jag kände så... den svala och lite fuktiga luften gav mej krafter och ett lugn som jag inte känt på länge, som en Flasch back av en känsla jag inte riktigt kunde sätta fingret på var den hörde hemma..
Men det var otroligt skönt, så jag måste ta en till promenad innan de är dags att snutta kudde och hångla upp John Blund! =)

Imorrn kommer mamma och syrran med familj på 3 döttrar och en man och firar mellandottern som fyllt.. hmm.. 8 år tror jag =P Ska bli skoj, och äntligen får vi plats allihopa i soffan :) Den nya stoora soffan :)
Hoppas brorsan dyker upp också, va lite "tjall på linjen" i hans relation, om jag förstod de rätt. Trist!
På kvällen blire ännu mer kalajs, då ska Jenny firas!


NATTI NATTI
puss

Ps. Jag har fått världens bästa grej av mamma. Mina tossar!! Gråa stickade halkstrumpor... så jäva sköna asså!
Skaffa er ett par sånna säger jag bara. Lindex 98:-





Kommentarer
Postat av: Jenny

Superfina halkstrumpor, vilken snäll mamma du har! Kul att du kallar mig för Jempan, det gillar ja. :) <3 Pussss

2010-05-16 @ 12:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0