va hände egentligen?! var jag där? hade jag roligt?

okeij, nu var det ett bra tag sen jag blogade här... sorry för det!
helgen har varit, minst sagt händelserik...
har hunnit med mycket, både bra å dåliga saker.. vill knappt berätta om det.. haha

but here it comes..

torsdagens kryssning var jättelyckad, det var jag, Putte, Jenny & Lasse som drog iväg för att fira Puttes födelsedag ordentligt.. vi åt gott, och drack mycket... jag å Jenny ägde dansgolvet och grabbarna ägde champagneflarrorna! =)
kvällen var jättelyckad och jag fick mej, något av en nystart tillsammans med Putte känns det som.
Han har varit så himla underbar hela resan. Ni vet det där lilla extra som man ibland kan känna att man saknar när man har varit tillsammans ett tag. De sköljde över mej som en ny våg av kärlek, och jag insåg återigen varför jag föll för honom från första början. Att vardagslivet inte alltid är det lättaste, glömdes hellt bort de här två dagarna! =)
På natten var de en grym show på scenen i "starlight palace".. och de va inte vilken show som helst... det  var
"Scandinavian HUNKS" som uppträdde... de består av 6 grymt vältränade killar som har dansshow i olika utstyrslar, för tusentals skrikande tjejer! haha! kropparna var ju inte all klaga på direkt!! men dansen var inte de mest imponerande jag sett... men varför klaga? jag är glas att jag sett dem iaf :)


~~ scandinavian hunks ~~


yummie yummie!!!!






Jenny & jag hade skoj framför ljusväggen.. haha


fredagen följdes av inte alltför roliga händelser... efter en natt utan käk, och utan åksjuketablett innan läggdags så mådde jag pyton när jag vaknade. Sjösjuka och för mycket sprit i kroppen är ingen rolig kombination, men efter ett tag började jag ändå piggna till och vi tog en runda på båten för att handla i taxfreen och sen se den andra showen av hunkarna på scen. :) sen kom snälla Leo och hämtade oss vid hamnen, och vi åkte hem och grillade på våran altan.. riktigt mysigt!!

05.30 lördag morgon ringer väckarklockan... åhnej, helevete, varför sa jag att jag skulle med på de här? var mina tankar just då. Ville bara sova, me pallrade mej ändå upp. Hade nämligen tackat ja till följa med på ännu en kryssning med ett par polare från jakan. Dock bara en dagskryssning från Grisslehamn till Åbo. Båten skulle gå 10.00 och vara tillbaka 14.30. Vi skulle sola på däck och dricka nån bira bara. Så framför mej såg jag en liten båt, med ett lagom stort, skyddat soldäck med solstolar och tjejer i bikini. Kan juh inte bli annat än en undebar dag! eller?!

när vi kom fram till grisslehamn så låg där en stor jävla båt, liknande de vanliga kryssningsfartygen, viking, silja och birka, fast utan hytter. Aja, tänkte jag, de här blir kul skoj ändå.
Men.. på däck blåste det så kallt så att de inte gick att vara där, alltså ingen solning..
de blev två öl i baren istället framför ett cover band. mysigt och trevligt men inte mer än så..
vi gick och tog en macka i caféet innan vi drog till taxfreen. nu var vi snart tillbaka i land i grisslehamn och sista stunden satt vi faktiskt på däck iaf, snackade lite skit och lyssnade på musik. 
bussen tillbaka till sthlm skulle ta lite drygt 2 timmar. ditresan hade ju gått bra, och jag hade tagit en åksjuketablett på morgonen så jag oroade mej inte. Men jag började må mer och mer dåligt, så jag såg till att sova en stund, när jag vaknade var de ungefär en halvtimme kvar, jag hade ont i magen och mådde inte alls bra.
när jag sen skulle gå till toaletten så hann jag med nöd och näppe dit, spydde som en gris på toaletten sen, helt utan förvarning, hade ju bara känt mej konstig i magen. Men TACK O LOV att de fanns toalett på bussen, vad hade jag annars gjort?! :O
när jag kom ut därifrån var vi framme på centralen och vi gick av bussen, jag trodde då att jag hade fått upp de jag behövde. de andra hade planerat att dra hem till jakan och grilla, så jag tänkte att jag följer väl med, men jag mådde tydligen inte bra. efter ändrade planer så skulle vi käka på en pizzeria i spånga, jag spydde på toaletten där ett par gånger, när vi kom hem till fanny å fredrik i jakan, spydde jag där. De bäddade ner mej i soffan, pch jag låg som ett kolli och bara skakade, jag ville bara hem, ville inte utsätta dem för de, men jag kunde inte ta mej hem. jag kunde verkligen inte. Jag visste att putte jobbade, och att jenny o lasse hade middagsgäster hemma. så jag bad Jenny om Leos nummer (leo är lasses bror) å ringde honom, och självklart, underbart snäll som han är, så kom han och hämtade mej, och körde hem mej! Jag kände mej så dum, inför freddan o gurra, inför leo, inför alla! väl hemma så gjorde jag ett sista besök på toaletten, men nu var magen rejält tom, men ändå vred den sig som om den fått en knivs stucken rätt in i sig.
jag tog mej till sängen och somnade där kl 21.30 efter den här förskräckliga dagen!
de är bland de värsta jag varit med om. 01.27 vaknade jag, det var knäpptyst i lägenheten och jag ringde putte för att se om han var påväg hem, jag kände mej så fruktansvärt ensam och ynklig.
tog mej försiktigt upp ur sängen och gjorde ett glas saft. jag försökte dricka försiktigt ifall magen skulle få krupp och stöta upp allt igen, men jag har aldrig varit så törstig i hela mitt liv, så jag svepte glaset utan att knappt mräka de, tillbaka till sängen, å så kom putte hem. Vilken lättnad, vilken lycka!!
kände en sån trygghet att ha honom hemma!!
somnade igen efter en stund och vaknade imorse halv 11.. så efer lite drygt 13 timmars sömn verkar magen ha slutat stöta upp allt som kommer ner. men de gör fortfarande ont.. magsäcken värker och jag har inte ätit något som kl 12 lunchtid igår.  fyfaan säger jag bara! och de värsta är att jag inte ens vet vad de här beror på.
åksjuka i bussen? för mycket sprit är inte trolgit, jag var ju inte ens full, hade bara druckit 2 öl och en smirnoff!!
dålig köttbullemacka på båten? jag har ingen aning... men jag vet att jag aldrig vill vara med om det igen!
och att jag inte ska dricka en droppa, oavsett om det är de de här beror på, på välidgt, väldigt länge!!


Kommentarer
Postat av: Kusin

Stackars kusin :-( Hoppas du mår bättre snart kram<

2010-06-06 @ 19:57:14
Postat av: Grannen

Fan va snygga vi är!! haha... ja måste få se alla bilder snart, fredag eller lördag kanske...? :P

Puss söta sess

2010-06-09 @ 22:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0