Fullspäckad söndag!!

Sol, sol, sol!!! Underbara sol! :D
Idag har jag å Jenny legat på gräsmattan här utanför min altan halva dagen o solat, ätit vindruvor, läst cosmopolitan och bara pratat om allt mellan himmel å jord!! Skönt å rensa luften och tankarna ibland.

Skrev aldrig om att läkaren ringde från KS i fredags, mitt i midsommarmiddagen, och sa att pappa hade kommit in  dit själv, väldigt förvirrad och trodde att han skulle vara där, trots att han hade blivit utskriven dagen innan! Han skulle komma tillbaka först på måndag (alltså imorgon) för en operation. Enligt läkaren så hade de olika uppgifter om vilket hem han bor på, och de fick inte tag i min brorsa Matte. Jag gav henne numret till hans fru Linda, brorsans fru och tillslut hade hon iaf fått tag på henne. Pappa hade fått stanna där över natten och jag antog att de hade kommit fram till en lösning, hur de skulle göra dagen efter. Men idag ringde hon igen, pappa var tydligen fortfarande kvar där, för att de inte fått tag i hemmet han bor på. Inget svar, ingen som har hört av sig om att pappa försvunnit från hemmet - ingenting.
Så hon visste inte vad hon skulle göra.. jag frågade om han inte kunde vara kvar till imorgon också då, eftersom operationen ändå är då, men då hade hon sagt fel till mej, och sanningen var att han inte ska operaras förrän den 5:e juli. Hon ber inte ens om ursäkt för att hon sagt fel, hon bara pratar på som om ingenting har hänt!
Alltså svensk sjukvård börjar göra mej riktigt jävla förbannad. Och hemmet då, där han bor, som inte svarar i telefonen, och inte nånstans verkar ha anmält pappa försvunnen därifrån, har de inte märkt att han är borta? eller bryr de sig inte?
Imorgon ska jag ringa vartenda nummer som har med det där jävla Björkbackens äldrecentrum att göra, och de ska fan få veta att de lever!!! För de här är inte okej!!

Fan sjukvården i afrika fungerar 100 gånger bättre än här i Sverige, och där bryr man sig om varandra till skillnad från i det här  så kallade "I-landet" där man mer än gärna "rensar bort" de gamla och svaga. Och sedan skyller på någon annan!
Näe, usch va upprörd jag blev nu!! *tar 10 djupa andetag*


Annars har dagen idag varit bra! Efter solningen så övertalade vi Lasse att åka med till IKEA och Biltema i Uppsala, jag handlade krokar som jag satte upp i varsin stor balk på altanen å där mittemellan, kan jag nu hänga upp min hängmatta som jag fick av min älskade mamma :) sen är det bara knäppa av den om de börjar regna eller så.. riktigt nöjd faktiskt!!



På IKEA blev det också en del handlat, en pall som jag ska sno Vonkans idé med, att ha stående här i vardagsrummet med en blomma på. Hur fint som helst.. vet bara inte om jag ska måla den vit eller svart!?
Måste suga på den karamellen ett tag...! Och så köpte jag lite extra galgar, en ställning till Quilas mat & vattenskål, hyllplan till torrförråds-skåpet i köket, som blev skitbra, problemet är att när jag väl fått in dem så går de inte att stänga dörrjäveln till skåpet. Jag blir så trött!! Så nu måste vi såga bort en bit av baksidan på dem... alltid är de tamejfan nånting som inte stämmer!!
Sen bjöd Jenny på kyckligsallad till middag, mycket smarrigt. Och så avslutade jag kvällen med en långpromenad med Quila som varit så duktig och varit ensam en stund idag! :) Skönt å komma ut o gå lite!
Nu ere sängdags, för imorrn ere dags å kravla sig upp till jobbet igen! :O

Puss å godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0