Trött på allt klagade om kronprinsessans bröllop...

Vad är det egentligen med vårt svenska folk?
I över ett halvårs tid har de tjatats och gnatats och klagats på våran kronprinsessas bröllop.
Allt ifrån att de renoverar haga slott och att de ska övervakas av 2000 poliser till att kungen inte bör leda fram henne till altaret och att de kostar oss (skattebetalarna) drygt 16 miljoner kronor.

So what? imorgon den 19:e Juni 2010, skriver Sverige vidare på sin, redan fantastiska, historia!
Våran kronprinsessa Victoria, har gått emot sin egen far i kampen om kärleken!! För att få denna vanliga lantis-kille från Ockelbo, som har fått hennes hjärta att smälta!! Hennes önskemål är att hennes pappa kungen ska leda henne fram till altaret. Gammalmodigt och nedtryckande tycker vissa.. vackert och respektfullt tycker jag! Jag önskar att jag hade en pappa som hade möjligheten av en dag få lämna över sin prinsessa vid altaret i kyrkan. Men alla är inte så lyckligt lottade, så sluta klaga på allt kring detta, och uppskatta det istället... glädjs med kronprinsessan och hennes Daniel, och börja sprid lite lycka och glädje själva istället för att springa omkring och sprida dålig energi omkring er!! För det finns inget vackrare än ren och skär kärlek! <3


vem skulle inte sprudla av glädje om man fått en ring på fingret av sin älskade?

Häromdagen läste jag i Metro, tror jag, om historien om prinsessan som kysste en "groda", som sedan blev hennes prins. Och så var det en bild på Victoria och Daniel som kysstes.
De gjorde mej rörd och alldeles varm i hjärtat! Att denna klassiska barnhistoria faktiskt skulle slå in för våran egen kronprinsessa! :)

Så mycket av våra skattepengar som varje år går till idiotiska saker, som skyhöga löner för politiker, VD:ar för olika företag, pensionspengar 10 år framåt i tiden för nån gammal avdankad VD på försäkringskassan osv, medan vi vanliga människor sliter för varenda krona som blir över på lönekontot, så måste jag säga att jag mycket hellre lägger en 20-lapp (som är det uträknade beloppet för varje svensk medborgare) på prinsessans bröllop!!!

För att inte tala om alla skattepengar som ungdomarna i rosengård och rinkeby bränner upp lokaler för, för att dom leker coola och går ut emd att dom är "i krig" med svensk polis.
Jag é ledsen, men vill de ha krig, så kanske de skulle stannat i arabländerna...
I annat fall är det kanske dags att börja anpassa sig till vårat svenska samhälle och respektera våran kultur!!


Kommentarer
Postat av: aline

word!

2010-06-18 @ 19:45:23
Postat av: Jenny

Bra skrivet, håller med!

2010-06-20 @ 11:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0