Midsommarfirande... njaa... mer en trevlig grillkväll med goda vänner...

Nu har jag  varit sådär dålig igen.. dålig på att uppdatera bloggen =/
Även igår på självaste mindsommar var schemat fullspäckat. Upp vid 10, plocka undan litegrann, väcka putte, ut me hunden, ut å åka en sväng med hojen, fika på våfflan som är en mysig uteservering precis vid vattnet i Sigtuna, se hem, byta om till fotbollskläder, sen lirade vi fotboll på planen vi har här nere på Ekilla :)
Det var jag, Putte, Lasse, Jenny, Leo, Carro, Niklas, Vonkan, Tony och Stefan.. :) surstsfan som jag kallar hoonom nu. Bara för han inte pallade att bli tacklad av en tjej. Jag kom i världens fart, då står han kvar, som en jävla bergsvägg (han är rätt stor), så jag studsar typ tillbaka o gör nån slags halvvolt... lagom stel i ryggen idag. Va beredd att ringa efter en lyftkran imorse när man skulle upp ur sängen. =/ haha, shit... + träningsvärk i benen och arslet på det!! näe vet du va!!
man fick sig ett kvitto på vilket skick kroppen är i... typ 90 barre!! exl moms!!

eftermiddagen igår var iaf mysig ändå :) för att slippa komplikationerna att vara hemma hos nån, så styrde vi långbord ute på gräsmattan.. vi grillade och drack o hade de jätteskönt! Nån vidare midsommarkänsla kan jag väl int direkt påstå att jag fick, men men... nästa år är planen att hyra en stuga i skärgården nånstans, så man kan bada och så, å plocka 7 sorters blommot, sjunga nubbevisor så högt man vill osv osv :) vem vet, vid det laget kanske man är ägare till ett eget litet sommartorp? :)

idag har mamma och brorsan varit här i stort sett hela dagen... vi startade ed en liten midsommarlunch, med sill, gravad lax och färskpotatis... de va typ det närmaste midsommar jag kom i år känns det som.
Sen spöade jag brorsan i kubb ett par gånger.. och sen vare dags för lite grillat till middag.. *smaskens*
nu har de precis åkt, och jag har legat o glassat i min hängmatta en stund, tills det plötsligt började spöregna :S inte okej! de där jäkla vädergudarna har ju ingen respekt för folk!! så jag har ett personligt litet meddelande till dem; FUCK OFF!! *morr*

nu sittter man på altanen, dock under tak, inlindad i en filt och myser med ett glas vin! livet är bra skönt ibland va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0