Längtar efter hösten... :)

Skäms på mej! Skrev inte i bloggen på hela dan igår.. får skylla på att det var fullt upp!
Jobba till 3, sen skulle jag fikat med Freddan den gamle räven, men han dizzade mej, för de var så jävla viktigt att åka å leverera varor till Väddö... :@ *morr* så jag åkte hem till mamma istället och fick mina nya fina UNDERBARA stövlar som hon ordnat åt mej! Du är bäst mamma!! :)
De liknar de där vikingstövlarna som jag skrev om tidigare, fast de här är utan blommor. Hur glad som helst.. de är fasiken så man längtar efter hösten nu asså... en stor skön kofta, fina stövlarna och ett paraply som skydd mot höstregnet *myyyser* 


Vill mysa omkring på landet i högt gräs i regnet!!

Jag är något av en allväderstjej kan man väl säga :) Jag uppskattar alla årstider som vårat vackra land bjuder på och i slutet av varje årstid, går jag alltid och längtar efter nästa... för alla har verkligen något speciellt.. SOMMAREN; med alla bruna ben och kroppar, glada människor, en värmande sol, långa fina stränder och sköna badvatten, och många härliga grillkvällar.
VINTERN; mysiga halsdukar, härligt varma vinterskor, buskul i pulkabacken (ja, trots att jag är 23 år har jag ännu barnasinnet kvar på det planet, de måste man ha!) krypa upp under en filt i soffan o titta på en film o dricka varm  choklad medan snön faller utanför fönstret, och såklart julafton med den härliga stämningen av alla barns lycka.
VÅREN; som bjuder på härliga dofter, träd och buskar med gröna små knoppar, solstrålar som kikar fram och tinar upp den vinterfrusna kroppen inifrån.
HÖSTEN; De röd-grön-gula träden med alla löven som faller till marken som man kan prassla i (med sina nya fina gummistövlar! :D) ch den härliga doften av fuktigt gräs, de lite kyliga vindarna som blåser upp och gör att man gosar in sig lite extra i sin varma kofta!

Ni ser, allt har sina fördelar!
Man ska ta vara på det!

 


Nu kom jag av mej när jag egentligen skulle berätta om gårdagen... efter jag varit hos mamma, så skrev Fanny att jag kunde komma förbi henne och hämta lite kläder. Hon hade rensat sin garderob och ingen blev väl lyckligare än jag! :) Jag älskar sånt där!!
Så jag tog med mej vovven och åkte dit, fick med mej en hel papperskasse med kläder hem. Tack Fanny!! :)

"One womans trash, is another womans treasure"




Sen hade min tradera-klänning kommit igår också.. vilken lycka! :) Jättefin var den! Och filmen "Farsan" hade också levererats, så den kröp jag, Putte & Quila upp i soffan och såg. 3 gånger flög Quila upp ur soffan och gapade och skällde när de ringde på dörren.. på filmen!! *suck* haha!! 
 Hade fått för mej att den skulle va skitrolig. Visst, den var väl inte tråkig direkt, men lite besviken måste jag ändå erkänna att jag blev. =/ Men som sagt, resten av dagen var ju kanonbra! :) Borde fasiken ha köpt mej en trisslott! Vem vet, då kanske man hade varit miljonär idag =P
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0