Värsta magsmärtan ever...

Den här veckan ha varit helt kaotisk!!
I måndags var jag hemma med blixthuvudvärk och ont i nacken.
På tisdagen kände jag mej bättre och gick till jobbet!
Så igår (onsdag) morse var allt som vanligt på morgonen..
Jag stog och frös vid en busshållplats, bussen var sen, jag ringer till jobbet och säger att jag antagligen kommer att missa mitt tåg och bli en aning sen.
Sånt som händer, och det var inte så mycket mer med det.
Så när jag ska gå av bussen, börjar jag, från ingenstans, få kväljningar..
PANIK!!
Jag måste spy -  Men VAR??
Kommer av bussen, stannar upp en stund, ooch sen försvinner känslan. Jag blir lite förvirrad och fundersam över var det där kom ifrån, känner mej lite skakis i benen, men går till tåget ändå och sätter mej.
Då kommer det igen, så jag tänker att nu är det nånting på gång! vi har nämligen vinterkräksjukan som går bland barnen på jobbet!! Inte alltför skoj!
Så jag vänder, och åker hem igen.
Somnar på soffan, mår illa och har lite ont i magen, en obehagskänsla liksom,
äter lite frukost, men mår ändå relativt bra.
Ingen vinterkräksjuka?!
Ringer till jobbet, och säger som de är, och att jag räknar med att komma till jobbet på torsdagen om inget plötsligt skulle slå till, men de verkar ju inte så..
Torsdag morgon.. känner absolut ingenting, mår helt som vanligt,
åker till jobbet, men så när jag går av tåget i Sollentuna kommer magsmärtan krypande.
Sakta men säkert...
Sen blir de bara värre!
Efter lunchen på jobbet, kunde jag knappt stå upprätt.
Åker hem och lägger mej - sover ett par timmar på soffan.
Och när jag vaknar mår jag fint.. mår fortfarande lite illa, men annars är de som bortblåst..
Jaha!? tänker jag.. vafan är det som händer..!?
Äter en pannkaka till middag, blir mätt, somnar om och sover 4 timmar till.
Och när jag sen vaknar upp vid halv 12 har jag så ont i magen så jag knappt kan röra mej!
Jag har frossa, och kryper upp i fosterställning för att försöka lindra smärtan.
Men det hjälper inte ett smack!! kryper in till toaletten.. händer inget..
25 pinande minuter senare, börjar det avta...
hela tiden funderingar på vad de kan vara
en variant av vinerkräksjukan eller är det min magkatarr som kommit tillbaka?
ringer vårdguiden.. som, som vanligt, bara svarar;

"det är omöjligt att ställa en diagnos"
"det låter inte som typiska magkatarrbesvär, men om de vore vinterkräksjukan borde du kräkas"
"det kan förstås vara magkatarr eller en variant av vinterkräksjukan"
"du får helt enkelt avvakta och se hur det utvecklar sig"
Så jag frågar vad jag gör om jag nu avvaktar, men den olidliga smärtan håller i sig..
"jaa, då får du nog uppsöka en doktor"
MEN NO SHIT!!
VAD I HELA HELVETET ÄR DET FÖR FEL??
här ringer man för att få råd och guidning, men de ända de gör är att dumförklarar sig själva!!
hon sa inte en enda sak, som jag själv inte hade kunnat räkna ut med arslet...
bortkastad tid!
Så kl 01.00 när jag kan röra mej igen, så vänder jag upp och ner på lägenheten i desperation áv att hitta mina tabletter som jag fick för min magkatarr för 2 år sen.
Tillslut hittade jag dom, så nu skiter jag i vad diagnosen är, jag stoppade i mej en sån så får vi se om det hjälper..
nu är kl 02.07 och jag känner absolut ingen skillnad.. bara ett äckligt illamående..
blir hemma imorrn också... usch får så dåligt samvete över jobbet :S
hatar att vara hemma, och låta andra få slita =/
men vad ska man göra..

ska väl försöka sova lite nu..
natti nattos!!

// jag och mina vänner bacilluskerna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0