Tröstshopping i Kista och myskväll med Denice

Det har varit en lång och mysig söndag.
Skönt att sova ut imorse igen... det behövdes.. fick sänglampan i skallen inatt när jag råkade fastna i sladden. lagom skoj!! Men efter lite svordomar lyckades jag somna om igen.

Mamma har tjatat hela veckan om "Rockabilly festivalen" som var inne på Råsunda idag.
Det skulle vara lite gamla bilar inne, marknad, filmvisning av "grease", liveband osv osv.
Så entusiaster som vi är, bestämde jag och Denice oss för att fixa till oss litegrann och dra in!
Men det blev inte så lyckat...!!
Till att börja med så spöregnande det!
När vi väl hittat en parkering i Solna, vilket inte var det lättaste med tanke på att det var AIK-Gbg på Råsunda, så traskade vi en bit i regnet, för att bara hitta "skit".
"Stora scenen var typ världens minsta", marknaden bestog av gamla stepskor typ, och några senapsgula klänningar. Stolarna till utomhusvisningen av fimen var dyngsura.
Vem vill sitta där när det spöregnar?
Det tog oss 5 minuter att gå in, bli missnöjda, och sedan dra ut igen.

Så för att peppa upp humöret lite så drog vi till Kista och tröstshoppade.
Det blev ett par skinn-leggings och en lila tunika med tillhörande skärp i midjan, som i affären var smjukt snygg och "inhållande-av-sidfläsket-säker", men när jag provade den nu, (efter 3 glas alkoholfritt mousserande vin) så såg jag fan fetare ut än nånsin!!!
Så frågan är;

1) Blev magen så mycket mer svullen av sockret i "läsken"?
2) Förvärngde butikens spegel min kroppsfigur i provhytten?
3) Lurade jag mej själv i att den var snyggare än den i själva verket var, bara för att köpa nånting?

Jaja, får väl låta den "svullna magen" försvinna till imorrn och prova den igen.
Annars blir det till att lämna tillbaka den i veckan!

Hade iaf en fortsatt lyckad och mysig kväll här hemma med Denice.
Vi satt på altanen, och snackade om allt och iinget.


Nu blir det till att krypa ner i sängen!
Natti Nattos!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0