Är stolt över mej själv!!

Nu har hela arbetsveckan gått och jag har hållit mej ifrån alla godsaker man kan tänka sig!
I måndags bestämde jag mej för att verkligen köra på det här, och jag kände att äntligen fanns motivationen!!
Och det har gått bra! Både onsdag och torsdag bjöds de på tårta på jobbet - men jag avstog, igårkväll satt putte bredvid mej med en stor chipsskål och cola, men jag höll mej ändå till min kopp te, och mitt äpple som jag aldrig åt, men ändå höll i handen hela tiden ifall jag skulle få abstinensattack att tugga på något =P
Men sötsuget fanns faktiskt inte där.. inte idag heller. Jag äter alla måltider på jobbet, men skippar småätandet och har tränat och också börjat med mina powerwalk-promenader igen.
Det syns säkerligen ingenting på mej ännu. Men det känns bra psykiskt! Jag känner mej äntligen stolt över mej själv!! Och jag känner mej dessutom inte alls lika uppsvälld! :)
Så nu ska jag försöka fortsätta med det här.. inga strikta dieter, de funkar inte på mej. Jag ska ha lördagar som "idag-får-jag-unna-mej-vad-jag-vill-dag"! Och sen bara fortsätta se till att småätandet upphör! :D

Nu är det fredagskväll, klockan är halv 12 och jag sitter här i soffan och gör ingenting.. Har nyss kommit in från en timmes powerwalk med Quila. Skönt och röra på sig, och nu är det så underbart skönt väder ute!! Älskar att hösten är påväg med stormsteg! <3
Blev bjuden över till Marre och Chrille på lite vin, de hade varit mysigt, men de hade lite polare där från Norge också, å jag kände att jag inte var på humör att träffa nya människor. Så nu ska jag istället göra iordning en komm te, och sen krypa ner i sängen och se filmen "Allt för min syster". Det ska tydligen vara en jäkligt bra (och sorglig enligt Jempa) rulle med Cameron Diaz.



Dags att krypa ner!
Imorrrn ska jag eventuellt till mamma på dan, och fixa cykeln som jag ska få.
Brorsan skulle förbi mamsen också, så de kan ju vara kul att träffa honom med.
Sen på kvällen blir det till att vara barnvakt åt mitt gamla förskolebarn Axel, i Skarpäng.
Det var ett tag sen nu, så de blir nog kul!
Och jag är i sjukt stort behov av pengarna den här månaden.. lönen försvann lika fort som den kom in på kontot!
Resten av skulden till Putte för Greklandsresan skulle pungas ut..
KUL MED SEMESTER!!! VERKLIGEN!!

Go´natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0