Ännu en dag med mamma.. <3

Jösses, jag börjar bli riktigt bortskämd med att umgås med mamma! Idag öppnade jag och slutade då också tidigt. 15.00 stod mamma i hallen på jobbet och ropade efter mej. Haha! Jag stämplade ut, och sen begav vi oss till Stinsen, där vi skulle köpa lakan på rean på Jysk, och däckslangar till cykeln som står i förrådet som jag ska få av mamma, om jag bara byter däckslangarna på den. Den var superfin och jag har länge velat ha en lite mer "riktig" cykel. Inga växlar, och endast fotbroms! Det blir som att lära sig cykla på nytt =)

Sen drog vi in till stan där jag skulle på öppet hus på "kui", nått yrkesutbildnings center vid fridhemsplan.
Förstås hamnade vi innan dess i ett antal butiker, bl.a. "Inn & Finn", en av mina favoritbutiker,
som verkligen har ALLT!!
Utbildningen verkar spännande och det vore kanske kul med en stabil grund i ryggen om man ska ha chans att bli fastanställd någonstans. Man kunde då välja mellan att läsa i grupp (dvs 100% studier), flex (allt på datorn, men med rätt till föreläsningar och vägledning av lärare vid behov) eller distans (där allt sköts genom datorn)
Men jag fattar inte, vem väljer distans, när man kan välja flex? Det verkar juh dumt att välja bort möjligheten till lite hjälp på traven!? men de kanske är jag som har missat nått?!
Men jag bestämde mej iaf för att inte ansöka nu, för den här terminen. Det kändes alldeles för stressigt!
Så kanske i Januari, vi får se. Jag borde väl avsluta min hundkurs först! :O


När allt det här var klart så höll vi på att dö av svält!
Kebab! - så måste bli!! Och så blev det!!
Men precis när vi skulle gå ner till Rålis (Rolambshovsparken) så började det regna, så vi fick då leta upp ett annat ställe under tak, att äta på. Så de fick bli den lilla gräsplätten strax bredvid Nivå 22.
Där satt vi med alla kassar, och kände oss som två alkisar. Haha!





natti natti!! <3
Tack för idag mamsen!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Yeh . . .just another "nice" day !

2010-08-25 @ 15:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0